website automatisch naar /submap/ verwijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Example5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
beste...

ik ben bezig met het maken van een simpele website en heb hierover een vraagje:

hoe zorg ik dat wanneer iemand mijn website bezoekt, automatisch naar een mapje verwezen wordt? voorbeeld is als je naar http://store.apple.com gaat, je autmatisch op http://store.apple.com/us terechtkomt.

hoe zorg ik dus dat als iemand naar mijn url gaat (bijv www.helpmij.nl) dat zij autmatisch op www.helpmij.nl/forum terechtkomen?
Een eerdere pogin waarin ik een index pagina maakt die automatisch doorlinkte naar een volgende pagina, gaf een kleine 'delay', dus kreeg je eerst een seconde een blanco pagina te zien... dit wil ik liever niet.

alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

dat was dus inderdaad de oplossing die ik al eerder gevonden had die een kleine delay gaf. zou dat dan aan mijn server gelegen hebben?

nog een vraagje. is het op een simpele manier mogelijk om te ontdekken waar een gebruiker vandaan komt en als deze uit nederland komt de gebruiker automatisch door de verwijzen naar link.com/nl en als hij uit een ander land komt naar link.com/en ?

Laatst bewerkt:
Hoi Example5,
Landherkenning kan waarschijnlijk wel met php. Of dat op een simpele manier kan, weet ik niet (als het om alleen .nl tegenover de rest gaat, zal het wel meevallen, lijkt me).
Met vriendelijke groet,
CSShunter
PS: O, misschien moet je nog wel wat maatregelen treffen om de Googlebot (als die wel/niet uit het buitenland op bezoek komt) niet alleen naar de ene helft van de site te sturen. Maar met een link op elke pagina naar de andere taal zal het wel lukken.

Over de delay nog even. Als het je site is die hier op helpmij vermeld staat: die flitst inderdaad even over wit voordat ie op /nl/ uitkomt. Maar zeker geen hele seconde. Heb je al eens geprobeerd de refreshende index.html dezelfde background-kleur te geven als de /nl/index.html?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan