Website automatisch uitzoomen o.i.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkBotter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2012
Hallo,

Ik heb een website gemaakt:
http://www.basisreclame.nl/sbpm/index.php

Mijn probleem is dat ik hem niet op scroll wil hebben maar dat de site zich aanpast aan de resolutie van het scherm van de gebruiker.
Ik heb hem opgemaakt met een scherm met een resolutie van 1920x1080 px. Nu wil ik dat bij de scherm resolutie vanaf 1360x768 px en hoger, de website automatisch uitzoomt, 1 of 2 keer. Tot ongeveer het resultaat dat je hebt als je de site opent met een scherm van 1920x1080px.

Is hier een code of instelling voor?

Het zou er toch moeten zijn aangezien er zoveel verschillende schermen zijn.

Als er iemand is die wat weet?

Groet,

Mark

Zoeken, lezen, leren, toepassen: "fluid design"

En wat moet er trouwens gebeuren als ik de site bezoek met een smartphone?

Dank voor je reactie.

Wat doet fluid design precies?

Op smartphones doet hij het wel prima, tenzij het scherm gedraaid wordt. Ik zit als het ware met de verhouding. Rechthoekig-staand is geen probleem, liggend wel op kleine schermen. Is dit met toepassing van 'fluid design' ook te verhelpen?

En wat moet er trouwens gebeuren als ik de site bezoek met een smartphone?
Daarom dus ook zoeken, lezen, leren en toepassen: "responsive design" :)

Ik vraag me trouwens wel af waarom je de site voor zo'n groot scherm hebt ontworpen, het percentage surfers met zo'n scherm is vrij klein. En dan heb je natuurlijk ook mensen die wel een groot scherm hebben maar meerdere programma's naast elkaar hebben staan waardoor het browserraam alsnog kleiner wordt.

Laatst bewerkt:
Hoi Mark,
Mosterd na de maaltijd Naarling..
Nee hoor: "responsive design" is heel wat anders dan "fluid design" of "liquid design". :P

=======
Geen quick fix begrijp ik?
Inderdaad. De essentie van alle auto-aanpasbare layout is dat je er vanaf het begin rekening mee houdt, ook in je html-structuur.
Als je een site eerst helemaal maakt voor 1920x1080 px, is die naderhand in 9,6572 van de 10 gevallen moeilijk tot helemaal niet terug te schalen voor andere resoluties.

Helaas, een flinke pot met pindakaas... :confused:

Met vriendelijke groet,
CSShunter
______
PS: staafdiagrammetjes vind ik wat aanschouwelijker. :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan