Website beheer overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

taxus7

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2012
Hallo,
Een vriend van mij heeft een website laten maken door een kennis. Deze is enkele weken geleden overleden en nu is mij gevraagd de website aan te passen en te beheren.
Ik weet dat de site gebouwd is met het programma studiowebdesign. Ik ging ervan uit dat ik met dit programma de website kon importeren en dan bewerken. Helaas niet dus en ik heb ook niet het bestand van de gebouwde site. Eigenlijk zit ik er niet op te wachten de hele site opnieuw te bouwen en daarom stel ik mijn vraag hier. Alle inlog gegevens van de ftp server en hosting heb ik gekregen en de url van de site. Is er een mogelijkheid die ik over het hoofd zie?

@somfic weinig zinvolle reaktie!!
@taxus7
Heb je met een ftp programma als fileZila de website binnen gehaald of met studiowebdisign?

Wat bedoel je met "het bestand van de opgebouwde site"?

Rooie

Ik heb de site met Studiowebdesign binnengehaald. Met het bestand van de opgebouwde site, bedoel ik dat als je een site maakt in Studiowebdesign dat je dan een file hebt en deze file kun je dan gebruiken om veranderingen aan te brengen. Vervolgens upload je die weer en is het online te zien.

Met het bestand van de opgebouwde site, bedoel ik dat als je een site maakt in Studiowebdesign dat je dan een file hebt en deze file kun je dan gebruiken om veranderingen aan te brengen. Vervolgens upload je die weer en is het online te zien.
Dat vindt ik raar, een website bestaat (vaak) uit een aantal bestanden, en zeker een index.html bestand.
Kun je niet de site eens binnenhalen met FileZilla (of een ander ftp programma) ?

Ik heb met FileZilla de bestanden gedownload, maar kan deze niet met Studiowebdesign openen.

Beste taxus7,

Allereerst gecondoleerd.

Als de website is gebouwd met Studiowebdesign en vervolgens geüpload is naar de server, dan heeft het programma de website van een project-file geconverteerd naar bestanden die gelezen kunnen worden door een webbrowser (Chrome, Internet Explorer, Firefox). Denk hierbij aan de volgende bestand-types:
  • .html
  • .php
  • .jsp

Wat Studiowebdesign doet is hetvolgende:
website.prj => index.html en de map images

Deze bestand-types moeten dus in de hoofdmap van de website staan. Je kunt de website dus alleen aanpassen met een html/php/jsp editor.
  • Dreamweaver (betaald)
  • Bluefish (opensource)

Je moet dus de project-file van Studiowebdesign zien te vinden om weer verder te kunnen werken aan de site... helaas :(

Daarnaast vind ik de reacties van somfic onbehoorlijk en bovendien niet bijdragend aan dit topic. Ik hoop daarom dat de moderators van Helpmij hem zullen bannen.

gr,
Jasper

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties, behalve die van somfic. Ik heb heb nu wel de fotos en teksten op een usb aangeleverd gekregen. Maak daarom wel een nieuwe site.

Uit nieuwsgierigheid, wat is de url van de (niet werkende) website?
Dus niet de inlog gegevens :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan