Website bereikbaar behalve via eigen huis

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutje1

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
Hallo,

Ik draai thuis een eigen webservertje. Hiervoor heb ik een .nl domeinnaam. www.mijnserver.nl

De website was telkens bereikbaar via de domeinnaam, maar nu wil het niet meer lukken.
Gisteren heb ik een nieuw ip-adres gekregen en een andere router er tussen gehangen.

Nu is het voor mij in mijn huis dus niet meer mogelijk om via www.mijnserver.nl op de website te komen. Een vriend van mij kan dus wel op de site komen, ik heb een test uitgevoerd en volgens die test is de server via het domein bereikbaar. Via http://proxify.com/ zie ik ook mijn eigen site.

Waarom wil het maar niet lukken om in mijn huis (netwerk) de site via www.mijnserver.nl te bezoeken?

Komt dit probleem bekend voor? Of kunt u helpen?

Graag een reactie,

greetz rutje1

Dat komt omdat je vanuit je eigen huid een intern adres dient te gebruiken.
Wat je kan doen is je Hosts file aanpassen.

Deze kan je vinden in:
c:\windows\system32\drivers\etc

Dan dien je een regel toe te voegen:

Code:
internipadresvandeserver     urlvandesite 
Dus bijvoorbeeld:
192.168.1.10      www.proxify.com

Heb je in de router wel de poort 80 geopend? (Of welke je ook maar gebruikt voor je webserver)

Ja, alle poorten geforward (naar het goede interne ip) en gecontroleerd. Het domein is dus wel bereik vanaf andere netwerken maar niet mijn eigen. Ik heb geprobeerd om het bestand wat killermenace zei aan te passen maar dit wilde even niet lukken. De server is even aan het uitrusten en ik ga het zo nog even een keer proberen.

Maar met mijn vorige router (linksys wrt54G) kon ik zonder iets in te stellen naar mijn domein (website).

Hoe komt het dat het nu niet meer mogelijk is / op te lossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan