website beveiligen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GooGooJansen

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Hallo,

Ik wil mijn website beveiligen zodat die alleen beschikbaar is vor mijn famillieleden (er staat een online agenda op). Nu weet ik dat het kan met een java-script, maar dat vind ik niet "veilig" genoeg. Ik weet ook dat het kan met .htaccess en .htpasswd, maar dat lukt maar niet. Als iemand precies kan uitleggen wat ik met .htaccess en .htpasswd moet doen is dat perfect!:thumb:

Ik snap het best wel goed, krijg ook de pop-up voor Gebruikersnaam en Wachtwoord, maar zodra ik dat invul komt foutmelding 500 :confused: .

Als er nog andere manieren zijn om de website GOED te beveiligen, dan hoor ik het wel;) .

B.v.b.

GooGooJansen

bedankt voor de snelle reactie, maar die had ik zelf al gevonden en is, als je het mij vraagt iets te slecht (dat bedoelde ik met java-script). Ik heb meer iets nodig van Gebruikersnaam én Wachtwoord:thumb:

GooGooJansen

Dan zou ik meer aan PHP gaan denken en zelf een Webserver installeren ( wat gratis kan ) of hosten bij een bij een host die PHP ondersteund.

En zolang jij je ip adres in je handtekening laat staan maak je het wel heel gemakkelijk

Weet ik, ik vind het ook goed als het met php gaat, maar het liefst heb ik .htaccess en .htpasswd, ik denk dat het bij mij fout gaat bij het pad.

Ik draai al een eigen webserver.

Als ik de pagina wil openen, moet ik inlogge, als ik dat doe met de goede gebruikersnaam en wachtwoord geeft die error 500 aan :confused: . Ik vind dat raar (het enige dat ik fout doe is misschien het pad naar .htpasswd) want ik heb .htpasswd gemaakt met een encrypter.

Bedankt voor de reactie's:thumb:

GooGooJansen

Het is al gelukt. :rolleyes:

Ik kreeg eerst dat schermpje wel, maar als ik met zo'n encrypter gebruiker+wachtwoord maak doet ie het niet. nu heb ik het zo gedaan:

Gebruiker:Wachtwoord

Nu doet die het wel als ik Wachtwoord als wachtwoord doe!:confused:

GooGooJansen:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan