website bijwerken internetcafe met dreamweaver?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik en Ella

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2007
Hoi,

Over enkele maanden beginnen wij aan onze reis rondom de wereld. We hebben met Dreamweaver een site http://www.vrijheidismogen.nl gebouwd en werken met een FTP-programma om de gegevens te uploaden. Onderweg willen we in internetcafé's onze site bijwerken en vragen ons af hoe we dit het beste kunnen doen. Onze hosting bedrijf voorziet wel van Joomla, maar we denken dat Dreamweaver en Joomla niet samengaan. Wie kan ons vertellen wat we het beste kunnen doen?:thumb:

Bestaat de mogelijkheid om de site aan te passen in Dreamweaver en deze mappen samen met het FTP programma op een usb-stick te zetten en dan in een internetcafé enkel via het FTP-programma de gegevens uit te wisselen richting onze hostingbedrijf? Of denken we nu te simpel?

Alvast bedankt,

Ella en Erik

Laatst bewerkt:
wat je kunt doen is werken met portable apps.
of te wel een programma wat volledig draait vanaf je usb stick.
het beste kun je dan een U3 usb stick aanschaffen. Daar een portable versie van een ftp programma opzetten. (flash fxp kan, maar is maar 30 dagen trial) er zullen ook wel gratis portable ftp programma's zijn (zul je even op moeten googlen).

als je er niet uitkomt hoor ik het wel.

Hoi Roel,

Even een resumé. Als ik op mijn laptop met het programma dreamweaver aanpassingen maak en deze ( opgeslagen) bestanden op een USB-stick zet met daarop ook een portable FTP-programma, dan kan ik deze usb-stick meenemen naar een internet café en middels het FTP-programma het gewijzigd bestand uploaden?? Of is deze denkwijze te kort door de bocht?:):)

Als je je laptop meeneemt hoef je toch alleen maar verbinding te maken met internet en kan je je bestanden net zo verwerken als je thuis doet (via dreamweaver of met ftp)

Als we verbinding hebben met internet zullen we dat wel doen, maar om de laptop op sleeptouw mee te nemen zien we niet zo zitten. Vandaar een goede alternatief gezocht:thumb:

owzow...ok...je bestanden op een usb zetten, met kladblok (op iedere pc aanwezig)bewerken en met een webbased ftp oversturen naar je server... ook een optie als je een beetje HTML beheerst..

Anders idd de U3 usb stick, ideaal

site bijwerken

je kunt natuurlijk ook gewoon gebruik maken van een Joomla-site!Deze zijn ervoor gemaakt om zonder lap,online even het eea te uploaden!Is zo geleerd,heel eenvoudig,vooral als je al thuis bent in DW.

Even off-topic. Succes met jullie trip! Ik heb na 3 dagen polyvalk en CWO een Centaur gekocht, maar omdat ik niet zó veel vrije tijd heb blijven onze tripjes beperkt to de UK en Denemarken de komende 2-3 jaren.

Hoi Igor,

Op zich zou Joomla een optie zijn, maar eigenlijk wil ik van tevoren alles op de boot klaarmaken met dreamweaver en daarna bij een internetcafé ( met usb-stick) alles uploaden. Wat al aangegeven is gaat dit met een webbased ftp overzetten.
Ik heb totaal geen idee of DW en Joomla samen gaan, want anders zou dit inhouden dat ik een andere site moet gaan maken?? Ik heb er al te veel werk in gestoken om hieraan te beginnen en ben eigenlijk tevreden met onze site.

Voor René. Bedankt voor het succes wensen:thumb: Zeilen is echt heerlijk, de wind, het gebruis van het water en soms ook de stilte. Mocht je naar Denemarken willen, trek er minimaal 5 weken voor uit. Met wat pech ben je langer dan een week onderweg om er te komen en om op tijd in NL te zijn moet je 2 weken van te voren terugvaren. Dan ben je nog maar 2 kleine weekjes in Denemarken geweest:confused:De zeeuwse deltagebied is ook erg prachtig voor een kortere vakantie:thumb: Veel zeilplezier.

Ah ja, maar onze boot ligt al in Lauwersoog, dus dat scheelt al flink wat reistijd :)

Ik heb aan een mogelijke oplossingen van mijn vraag gedacht:
1)
Stel ik ga naar een internetcafé, log in op homepage bij mijn hostingbedrijf (hier heb ik namelijk al Joomla op geïnstalleerd). Kan ik dan een html bestand ( gemaakt met Dreamweaver) openen en bewerken met Joomla. Dit zou helemaal een mooie oplossing zijn.
2)
We passen een html bestand aan op onze laptop en zetten die over op een USB-stick. Gaan naar een internetcafé en zetten het bestand over via een webbased FTP.

Wat Melxx bedoeld met bewerken kladblok begrijpen we eigenlijk niet zo goed. Ons lijken onze 2 oplossingen te werken ( nog niet geprobeerd), maar wat vinden jullie hiervan?
Met een portable programma zien we dat niet zo zitten omdat dit volgens ons weer een conflict geeft met dreamweaver.

Kun je niet via de admin van je hostingbedrijf bij de code komen en die dan aanpassen ?

Dreamweaver en Joomla zullen waarschijnlijk niet samengaan , tenminste niet op de manier zo al jij het wilt

En het is hier al eerder gezegd

http://www.net2ftp.com/

Maar waarschijnlijk is html een probleem ?

Welicht kun je met je laptop wel ergens verbinding maken .

Laatst bewerkt:
Hoi Frenske,

Ik ga het eens proberen via die link. Html moet geen probleem zijn, alleen heb ik nog niet met een webFTP gewerkt. In ieder geval bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan