Website (blog) testen op snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

uaejeroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Berichten
1.665
Ik ben bezig met een mega blog ( een joomla site met easy blog)

Nu krijg ik reactie dat deze heel traag laad met een error boodschap aan toe
Bij mij werkt het prima,

http://wonderful-story.com/blog

Als u hier kijkt ziet u mijn blog (tags)
Zo ziet u Hoeveel blogs zich in die tag bevinden.

Misschien dat mensen van helpmij of deskundigen mij kunnen helpen om de snelheid van mijn blog te verbeteren....

Ik heb een vraagje over subdomains

Ik heb er nooit mee gewerkt

Als u mijn blog ziet snapt u misschien wat ik bedoels

asia.
africa.
De subdomains, misschien kan dat mijn blog versnellen

maar nogmaals ik heb er nooit mee gewerkt

Ik werk met antagonist
Daar heb ik de mogelijkheid voor subdomains aan te maken

Graag advies

Hoe versnel ik mijn blog

Jeroen
 
Hoi Jeroen,
Als je het "Web Page Speed Report" van de blog-pagina opvraagt bij WebSiteOptimization.com, dan zie je ...
... dat er loeiveel kleine images in zitten: zo'n 120 stuks! :shocked:

Die worden lang niet allemaal gebruikt op deze pagina, maar ze worden via de css wel binnengehaald als background-images.
  • Nu is opvragen van een image: een http-request van de pc van de bezoeker naar de server. Dat is dus: uploaden! En dat gaat veel trager dan downloaden van de server naar de bezoeker.
  • Voor een snelle site/pagina moeten er dus zo min mogelijk http-requests verzonden worden!
  • Voor de background-images kan dat bereikt worden door er gecombineerde images van te maken (zogenaamde css-sprites), waarvan dan telkens het benodigde plaatje wordt geselecteerd met de background-position.
    Bv. zoiets:
    sprite-voorbeeld.png
  • Hier zijn er 22 mini-afbeeldingen gecombineerd: dat scheelt dus 21 http-requests (en ook nog de nodige overhead, die bij 22 images veel groter is dan bij 1 image).
  • Meer over css-sprites: zie bv. dit artikel.

Wat verder kan meespelen:

Er zijn 13 verschillende css-bestanden. Ook die zouden gecombineerd kunnen worden.
Bovendien staat er in de <head> ook nog een heel groot styleblock met css (maar liefst 1700 code-regels!), waarin vermoedelijk een heleboel (of alle?) css-regels nog eens dunnetjes overgedaan worden. Ook dat vertraagt!

In de <head> staan 7 redelijk grote javascripts, die download-tijd vragen voordat er door de browser met renderen begonnen kan worden (want de html van de <body> is er op dat moment nog niet). Plus ook nog eens een hele riedel met losse script-flarden: 200 code-regels!
  • Volg daarom de vuistregel: "css in the head, javascript in the end" (vlak voor de </body>); zie bv. dit artikeltje.

Tenslotte zitten er een aantal fouten in de html en fouten in de css. Die zijn niet allemaal even erg, maar een aantal kunnen waarschijnlijk de pagina vertragen.

Complicatie bij het verbeteren kan zijn, dat er veel door Joomla of het template in is gezet.
Dat is dan het nadeel van voorgebakken CMS'sen. :confused:

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Beste Hr. CSS hunter

U heeft een prima uitleg waar ik veel mee kan !!

ik weet dat afbeeldingen webpagina's vertraagd hier zal ik eerst aan werken

hartelijk dank jeroen
 
Okido! - Maar misschien ben ik wel een Mevrouw. Die kunnen ook verstand van webbouw hebben. ;)
 
Ok ok u heeft gelijk

Css is opmaak dus dat past beter bij een mevrouw lol



inderdaad denk ik dat ik zie wat het probleem is
ik maak veel gebruik van tags
tags vallen ook onder afbeelingen ?

als u op mijn site kijkt ziet u dus bijv 148 tags en in the netherlands zit dus 1 blog met al die tags

misschien moet ik minder tags gebruiken
 
Nee hoor, de tags vallen niet onder afbeeldingen.

Bij de tag-list die er eerst stond, had elke tag precies hetzelfde (RSS) icoontje. Of er dan 1 of 148 van zijn, maakt voor de download-snelheid voor de pagina niets uit: na downloaden van de eerste afbeelding zit ie in de cache (Tijdelijke Internet Bestanden) van de bezoeker, en alles staat dan zo op het scherm.

Maar:
Als ik nu naar de aangepaste blog-pagina ga kijken met het Web Page Speed Report, dan moeten er nog steeds 118 verschillende css-images gedownload worden. En dat brengt nog steeds de snelheid omlaag. Ondanks dat er nu maar 6 tags worden opgesomd in plaats van de hele waslijst die er eerst was.

En als ik het zo zie, dan zitten er op deze pagina alleen: de header-background, de footer-background, het groene header-lint, 2 subscribe-icoontjes, 7 menu-icoontjes, 4 volgorde-icoontjes, en 1 RSS-icoontje. Dat zijn er samen 17, en geen 118. Alle andere zijn op deze pagina dus overbodig.

Maar als er bv. 5 gecombineerde images kunnen worden gemaakt van die 118, dan staan er zo'n 25 icoontjes in 1 combi-image. Dan kunnen die 5 combi-images zonder bezwaar snel gedownload worden. Ook al zitten er veel partjes in die combi-images die voor deze pagina helemaal niet gebruikt worden. - Die zijn er dan vast voor andere pagina's.

Je kunt ook beginnen om te kijken of je alle javascripts onderaan in de <body> kunt zetten ipv in de <head>.
Volgens de "Hulpprogramma's voor ontwikkelaars" van Chrome (via de Chrome-instellingen op te roepen) blokkeren die javascripts in de <head> de download van andere pagina-benodigdheden, en veroorzaken daarmee onnodige vertraging.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
Nou ik maak gebruik van Easyblog en ik ga daar niet teveel aanzitten met javascript en html toestanden
ik zal eigenlijk niet eens weten waar ik het kan aanpassen
verder zal ik mijn image gebeuren kunnen verminderen tot minimum
maar toch wil ik ook dat het er strak uit blijft zien

het is nog lang niet klaar, maar die 148 tags maakte het misschien wel overbodig qua snelheid
zelf ik merk verschil nu

bij instelllingen heb ik zoveel mogelijk images weg gelaten zoals like van facebook en andere netwerken

met vriendelijke groet:
Jeroen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan