website bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

diekkie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
197
Om maar met de deur in huis te vallen........
Ik wil een website bouwen wat ben ik nodig en hoe werkt dit?
Dreamweaver is dat wat?

Dus simpele programmatuur (voor win XP ) en voor iemand van 40 :)

Alvast bedankt

:thumb:
 
Te oud, waar slaat het op.
 
Simpel?
Met Kladblok.
Dan moet je wel alle codes zelf intikken, maar daar leer je van.
Met een html editor gaat het rapper, doch dan zul je toch moeten leren hoe dat progje werkt.

Bovendien moet je weten wat een link is en hoe een plaatje ingevoegd moet worden.

Zie mijn sig voor de nodige info.
en www.weballey.net

Zet ALLES voor je site in EEN map op je computer.
Werkt alles en is het naar je zin, dan moet je het op je webspace zetten. (nou ja, moeten, is natuurlijk niet verplicht ;) )
Meestal heb je bij je provider ruimte.
Anders www.lycos.nl

Overzetten, dus publiceren van je site, doe je met een FTP progje, maar kan ook met Internet Explorer.


:cool:
 
Te oud is een beetje overdreven he! ,ik stel een simpele vraag en vraag om een normaal antwoord.
Misschien wordt dat niet helemaal begrepen over de grens...
Voor alle andere antwoorden, mensen bedankt ik ga maar aan de slag en als er iets is zul je mijn vraag wel weer zien staan.
Groetjes
 
ha diekkie,

Je moet hier twee dingen onderscheiden.
Ten eerste is een programma als dreamweaver best handig. (Mijn persoonlijke keuze is Homesite van dezelfde maker)
Maar ten tweede is een beetje kennis van html onmisbaar.
Zelfs iemand van 40 kan dat leren. Kijk eens op www.handleidinghtml.nl of zoekin google op cursus html of iets dergelijks.
Een middagje studeren en je komt in korte tijd veel verder.

Grtz,
Eric
 
Bekijk overigens de tip van Peter Vazed nog even over het testen. Hier heb je overigens een klein probleem: je homepage gaat meestal via een unix-server. Windows maakt geen onderscheid tussen hoofdletters en kleine letters, unix wel. Dus als een site lokaal wel werkt en online niet heeft dat hier vaak mee te maken. Tip: gebruik alleen kleine letters. Voorbeeld: plaatje.jpg; plaatje.JPG en Plaatje.jpg zijn drie verschillende bestanden onder unix.

Nogmaals GRTZ
Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan