Website centereren

Status
Niet open voor verdere reacties.

raies

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2010
Hallo , Ik heb net een photoshop/dreamweaver template gemaakt , alleen in firefox is de website links boven en in explorer is het wel gecentreerd.

weet iemand hoe ik dit ook in firefox zichtbaar kan maken?

bedankt ,

met vriendelijke groet ,

Raies:thumb:

Hoi Raies,
Welkom op het forum! Als jij een link kan geven naar een pagina met dit verschijnsel, is de code voor ons niet meer onzichtbaar, en komt er waarschijnlijk wel een antwoord waar je iets aan hebt.
Nu is het een beetje erg raden wat er aan de hand kan zijn. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

met alle respect, maar tabellen zijn uit.... je kunt veel beter met div-jes werken.
Daarmee bouw je als het ware blokken dozen. in je css code ga je dan bepalen hoe deze blokken eruit zien qua kleur, afmetingen enz.

Als je je hele website (dus alles wat in de <body> staat in in div doet (bijvoorbeeld de div container) dan kun je het in de css code zo centreren :
Body
{
text-align:center;
}

#container
{
margin:0 auto;
background-color:#F54;width:600px;
text-align:left;
}

succes

bedankt man , Het centreren is nu al gelukt , alleen is het nu nog steeds zo dat als ik het in een kleinere resolutie bekijk dat het site te groot is.

Laatst bewerkt:
bedankt man , Het centreren is nu al gelukt ,
Nee hoor, het is je gelukt de site 425 pixels naar rechts te verschuiven. Bij jouw scherm resulteert dat er wellicht in dat de site in het midden staat maar dat is lang niet bij iedereen zo. Je maakt het jezelf gewoon heel moeilijk door de site met tabellen op te bouwen. Als je het gewoon met <div> elementen doet en in de CSS body{margin:0 auto;} zet dan komt de site netjes in het midden te staan voor iedereen.

Laatst bewerkt:
Nee hoor, het is je gelukt de site 425 pixels naar rechts te verschuiven. Bij jouw scherm resulteert dat er wellicht in dat de site in het midden staat maar dat is lang niet bij iedereen zo. Je maakt het jezelf gewoon heel moeilijk door de site met tabellen op te bouwen. Als je het gewoon met <div> elementen doet en in de CSS body{margin:0 auto;} zet dan komt de site netjes in het midden te staan voor iedereen.

maar ik kan niet goed scripten etc... :( maar ik zal proberen om het zo te doen.

weet u ook hoe ik het voor alle scherm resoluties goed zichtbaar kan maken?
bij voorbeeld vanaf 800x600 tot 1920x1080

bedankt voor de info

Hoi raies,
Met:
HTML:
body {
   width: 1005px;
   margin: 0 auto;
   background-color: #333;
}
zet je 'm in het midden voor alle resoluties. Alleen bij 800x600px lukt dat niet, want dan is de inhoud te breed. Maar dan begint de pagina gewoon aan de linkerkant, en zit er onderin een links-rechts scrollbar.
  • Als je dat wilt vermijden, zou de breedte van je body (d.w.z. van de tabel erin) niet breder dan ca. 780px mogen zijn.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

heel erg bedankt voor uw hulp , ik ga het nu proberen in dreamweaver.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan