Website centreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

arts1900

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2007
Hallo, mijn eerste wankele schreden op het forum.
Ik heb een website met drie frames gemaakt met dreamweaver, en wil graag dat dit bij iedereen gecentreerd op het scherm komt. Wat te doen?
De site is: www.arts1900.nl
Rob

Frames - een crime voor zoeken en indexeren (google!), als je gevonden wordt kun je niet navigeren omdat alleen het frame gevonden wordt. :(

Centreren - zet de body in een div met auto-linker en rechter marge
Ik zal straks als ik thuis ben wat code opzoeken als het nog nodig is...

Bij het bekijken van je site hier (op een forse monitor) valt me op dat hij al niet op mijn scherm past. Hoe breed is je site eigenlijk? Heen en weer scrollen is niet fijn...

Ik weet inmiddels van het probleem met frames, heb dit opgelost door op elke pagina een homeknop te zetten, en het gevonden worden door Google valt mij nog mee.
Ik heb mijn homepage inmiddels aangepast aan mijn nieuwe 24" scherm, vandaar de breedte op andermans scherm.
Op je oplossing zal ik even moeten studeren en zoeken voor ik ermee aan de slag kan. Een site maken volgens aanwijzingen in een boekje is één, maar om er alles van te snappen.....
Tot zover alvast dank

Ik heb het zo opgelost; stukje uit de css - je maakt een "omhullende" div, hier heet hij wrapper (hoe kan het ook anders...;))

#wrapper {
background: #ffe; color: #000;
width: 860px;
text-align: left;
margin: 0px auto;
padding: 0;
background: #fff url(../pix/bgplaatje.jpg) no-repeat;overflow: hidden; width:860px;
border: 1px solid #000;
}
De margin heeft 4 variabelen die gecombineerd kunnen worden, alle 4 of 2 aan 2 zoals hier, resp. top + bottom en left+right (auto)...

Succes!

Sorry voor de late reactie; ik moest even buiten het land zijn.
Dank voor je moeite en oplossing; ik ga ermee aan de slag als het gelukt is laat ik het weten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan