WebSite Chekken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die errors kloppen dus echt wel, maar dat vind ik niet zo'n verrassing met zo'n code. Tables is vandaag de dag not done, en je begint zomaar in het wilde weg met de <head>. Als je al die errors eens goed leest en je kijkt naar je code zal je het zelf ook wel zien.

Waarom zwarte tekst op een zwarte achtergrond? Da's toch niet te lezen?
hm, volgens mij is dit de eerste keer dat ik een site zie waar niet alleen het doctype mist (foei!) maar zelfs de <html></html> tags.

Laatst bewerkt:
zwart op zwart in het menu werkt niet maak dit een andere kleur, Daarbij is het lettertype echt te klein, je hebt zowat een vergrootglas nodig. Als ik je website door de validator haal krijg ik 62 errors :( kijk hier nog eventjes na.

Verder vind ik het wel een Habbo uitstraling hebben, de bovenste puntjes even nakijken en je hebt een goeie site :)

Waarom zwarte tekst op een zwarte achtergrond? Da's toch niet te lezen?
hm, volgens mij is dit de eerstekere dat ik een site zie waar niet alleen het doctype mist (foei!) maar zelfs de <html></html> tags.

Ik ben nog bezig met de site, dus die zwarte letter of een zwarte achtergrond betreft: Dat doe ik nog.

Doctype?

<Html> is toch niet verplicht? ofwel.

oke, wat moiet ik doen/veranderen om het beter te maken?

Als Lay-out en als bron.

Lay-out ziet er prima uit, probeer idd wel wat aan zoveel fouten te doen. Het beste is nul fouten hebben, maar richting de tien is al een verbetering.

Veel succes!

<Html> is toch niet verplicht? ofwel.
yea. voor het idee, hier de 'standaard' opbouw van een html document:
HTML:
<!doctype ...>

<html>

<head>

<!-- hier meta data -->
      <!-- hier link tags naar stylesheet -->

<title>titel van pagina</title>

</head>

<body>

<!-- hier alle body content -->

<!-- hier alle externe scripts -->

</body>

</html>
Daarnaast krijg ik 10 javascript warnings, en 1 error:
Fout: document.getElementById("hotel") is null
Bronbestand: http://www.habbosecret.nl/js/webscripts.js
Regel: 4

Laatst bewerkt:
De reden dat een Doctype en <html> tags belangrijk zijn is dat deze door browsers gebruikt worden om te bepalen hoe de pagina verwerkt moet worden.

Het Doctype geeft aan wat voor code je gebruikt hebt. Wanneer je dit niet opgeeft wordt de pagina door de browser met de grootst mogelijke foutcorrectie en acceptatie verwerkt.
Dit klinkt leuk, want de browser accepteert bijna alle fouten die je maakt en probeert er vervolgens iets van te bouwen. Maar dit betekend dat je afhankelijk bent van de foutoplossende systemen van de browser. En omdat elke browser anders is zal je pagina er ook anders uitzien op verschillende browsers. Zeker in de toekomst wanneer er nog meer nieuwe technieken zijn waarmee browsers rekening moeten houden.
Wanneer je nu een doctype gebruikt kan elke browser precies zien wat voor code jij gebruikt hebt. Zo zal je pagina in meer browsers goed weergegeven worden en ook voorbereid zijn op de toekomst.

Het gebruik van de W3 validator en het oplossen van al die fouten is iets wat je even door moet hebben. Het zijn vaak kleine dingetjes die zomaar 10 fouten veroorzaken doordat ze doorwerken in volgende onderdelen. Gewoon bij het begin beginnen en naar de regelnummers kijken en vervolgens gaan zoeken naar wat er bedoeld kan worden. Dan kom je er steeds sneller doorheen. Wanneer je wat vrijheid wilt hebben in de keuze de gebruikte code kun je een transitional doctype kiezen. Wil je het volgens het ideaal plan doen, kies je Strikt.

Trouwens het gebruik van tables is dan wel wat uit de mode, maar kijk maar eens op de homepage van Google...
Het is in veel gevallen een prima manier om een stabiele (weergave) opmaak te maken. Alleen wat onoverzichtelijk en kwetsbaar om mee te werken. En moeilijker in gebruik voor mobiele browsers en bijvoorbeeld screenreaders. (voor mensen met verminderd zicht) Dus probeer de tabel structuur zo simpel en overzichtelijk mogelijk te houden. Voor jezelf en al die onopvallende internetgebruikers die hulpmiddelen gebruiken bij het surfen.

Succes met je site.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan