website doet vreemd in Mozilla

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ralf van Kempen

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2009
Hallo,

Ik heb een website gebouwd met dreamweaver. (www.reanimeren.eu) Als ik hem bekijk in Mozilla 3.06 ziet hij er goed uit. Bij een vriend van me met dezelfde versie van Mozilla is er iets mis met de tekst in het navigatie paneel. Als hij zijn tekenset op cyrillisch zet is de opmaak goed maar laat hij geen speciale tekens (zoals het euroteken zien).

Weet waaraan dit probleem ligt?

gr
Ralf

Voor speciale tekens kun je beter de HTML-entity gebruiken.

Voor de euro zal je dan € moeten gebruiken.

Voor de grotere lijst zie deze lijst :)

tx, goede aanvulling ik heb de eurotekens vervangen door de entity.

Dat is echter nog geen oplossing voor het probleem. Ik heb net mijn maat gebeld en de navigatiebalk wordt nog steeds verkeerd weergegeven.

Zijn er mensen die Firefox gebruiken en voor mij even willen kijken of ook zij dit probleem onderkennen?

Het vervelende is dat ik dezelfde versie gebruik maar geen problemen onderken.

m.vr.gr.
Ralf

Firefox 3 op Mac, geen probleem.
Safari 4 Beta op Mac, geen probleem.

Wat moet er mis zijn met de tekst dan?

De tekst in de vakken die wit worden wordt bij hem niet goed weergegeven. Het lijkt er volgens hem op dat het vak te klein is. Daarnaast wordt bij hem de rechter Divtag waarin de tekst staat geforceerd naar beneden, tot onder de linker afbeelding.

Ik ben bang dat het met de gebruikte tekenset te maken heef maar ben hier niet zeker van. Het is alleen des te irritanter dat ik het probleem zelf niet heb, en jij blijkbaar ook niet. Bedankt voor het checken overigens .

gr
Ralf

Kan ook zijn dat hij is ingezoomd.

CTRL inhouden + je scrollknop bewegen zorgt voor grotere/kleinere letters.
Er is ook wel ergens een sneltoets voor de standaard zoomwaarde, ik denk CTRL+0 aangezien het op m'n Mac Cmd+0 is :)

Ligt ook niet aan het inzoomen, heb net de pagina op 500% gezet en alles blijft zoals het zou moeten zijn.

Hier ook geen problemen trouwens met FF

Zet "Alleen tekst inzoom" eens aan (Vrij vertaald, bij mij staat er "Zoom Text Only")

Dan krijg ik wel problemen met de layout in FF.

Zet "Alleen tekst inzoom" eens aan (Vrij vertaald, bij mij staat er "Zoom Text Only")

Dan krijg ik wel problemen met de layout in FF.

Dan heb je het probleem ook in IE en Opera, dat kan ook niet anders als je in een vast kader de inhoud gaat vergroten.

Klopt inderdaad, ik was alleen zo lui geweest om het in FF te proberen :D

lijkt erop dat het is opgelost.
Ik had een divtag verkeerd geplaatst en op de een of andere manier zorge dat bij hem voor heel vreemde voorstellingen.
blijkbaar heeft (bijna) niemand anders er last van gehad (en hij nu ook niet meer).

tx for the help
gr
Ralf

Ah, ik had in het begin beter de site door de W3 validator kunnen halen, dan was ie daar waarschijnlijk ook wel verschenen.

Zoals je overigens nu ziet staan er nog 24 errors open, los je die op wordt de kans ook wat kleiner op fouten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan