website editen is er een programma voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NarCy

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Beste lezer,

Zojuist ben ik de "trotse" beheerder van een website geworden (www.fug.studver.uu.nl). Nu heb ik net geprobeert wat op de editen (bla.uu.nl/admin) inloggen en dan is gaan kijken hoe en wat. Ik heb er nog niet heel veel ervaring mee, maar ben gelukkig niet gek en moet misschien toch een eindje kunnen komen. Maar toen ik gewoon een optie van het webprogramma gebruikte verdween alles, en ik krijg het niet meer terug.

Nu vond ik het toch al moeilijk om het via dat webprogramma te regelen dus wat ik het liefste wil is het volgende.
Programma download
Inloggen op de website o.i.d.
Alle info binnenhalen (van de website),
dat editen of wat ik er mee wil doen
Uploaden
uitloggen
En dan het liefst dat de website het dan ook doet :-)

Weet iemand iets dat ik hiervoor kan gebruiken? Heb al het een proberen te zoeken maar werd er niet echt wijzer van. Ik weet trouwens ook helemaal niet of zoiets bestaat of dat ik hele domme dingen aan het roepen ben.
Ik gebruikte nu trouwens CMS.

Groet,

NarCy/Michiel

Je website heeft een CMS (Content Management Systeem) en het is de bedoeling van zo'n systeem dat je hiermee zelf je website kan wijzigen, zonder technische kennis. Ik zou degene die de website heeft opgezet vragen om je uit te leggen hoe het werkt. Het zou ook handig zijn als je hiervoor een handleiding krijgt. Een beetje webdesigner gooit z'n beheerder niet in het diepe...

Dat heeft de website inderdaad, maar wat blijkt? Als ik een pagina verander, sterker nog als ik precies dezelfde content kopier naar een nieuwe pagina. Dus tekst, stijl alles hetzelfde kan nog wel de oude pagina worden weergegeven maar doet de "nieuwe" dat niet.
En als ik iets in bijvoorbeeld de tekst verander en opsla, kan het ook niet meer worden weergegeven. Dus bij elke wijzinging in een pagina, kan de pagina niet meer worden weergegeven. Heb ook al in de `help' gecheckt maar kon er daar niets over vinden...

Dus daarom wilde ik een nieuw programma zoeken, dat wel gewoon normaal doet.

Kan degene die het CMS heeft geinstalleerd je hierbij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan