website en google

Status
Niet open voor verdere reacties.

island

Verenigingslid
Lid geworden
27 dec 2000
Berichten
70
Sinds meer dan een jaar heb ik mijn site bij een ander hostingbedrijf. Ondanks het feit, dat Google op haar site vermeldt dat men dit soort veranderingen niet hoeft op te geven verschijnt nog steeds bij zoekopdrachten mijn oude url.
Dit dwingt me min of meer om de site op twee plekken actueel te houden.
Weet iemand hoe ik daarin verandering kan aanbrengen?
 
op: http://www.google.nl/intl/nl/webmasters/3.html staat:

2. Ik heb mijn website naar een nieuwe URL verplaatst.

Hebt u uw URL veranderd of gaat u dit doen en wilt u dat Google uw nieuwe URL weergeeft? Onthoud dat we uw huidige weergegeven adres niet handmatig kunnen veranderen. Toch kunt u een aantal stappen ondernemen om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen. Als u met de oude URL een omleiding start naar de nieuwe site via HTTP 301 (definitief), weet onze crawler dat de nieuwe URL moet worden gebruikt. Ga naar http://www.ietf.org/rfc/rfc2616.txt voor meer informatie over 301 HTTP-redirects. De Google zoekresultaten zijn deels gebaseerd op het feit dat de crawlers uw site kunnen vinden via koppelingen op andere sites. Om uw plaats op de ranglijst te behouden en onze crawler te helpen uw nieuwe URL te vinden, is het verstandig om anderen die een koppeling naar uw website hebben, te informeren over uw nieuwe adres. Om voorbeelden te zoeken van de sites die een koppeling naar uw site bevatten, kunt u een zoekopdracht naar koppelingen uitvoeren. Hiervoor vult u in het Google zoekvak "link:[your full URL]" (koppeling:[uw volledige URL]) in. Om meer pagina's te zoeken die uw URL vermelden, kunt u een Google-zoekopdracht uitvoeren voor uw URL. Hiervoor selecteert u de koppeling "Find web pages that contain the term" [Webpagina's met dit woord zoeken]. Vergeet ook niet om de gegevens die bijvoorbeeld in directory's als Yahoo! staan, te wijzigen of het Open Directory Project. Tenslotte kunt u een lijst met uw nieuwe URL's naar het Google-sitemaps (Beta)-programma sturen. Google-sitemaps maakt gebruik van door webmasters gemaakte sitemapbestanden om uw webpagina's te ontdekken en onze crawlers naar nieuwe en bijgewerkte inhoud te sturen.

Het kan gebeuren dat we de site gedurende de overgang niet meteen op het nieuwe adres kunnen vinden. U hoeft er alleen maar voor te zorgen dat anderen een koppeling naar uw site opnemen. Als dat lukt, zouden we uw nieuwe site moeten kunnen vinden.
 
Dank hiervoor.
Dit had ik niet ontdekt.
Ik ga er maar eens mee aan de slag.
Zo te zien is er nogal wat werk aan verbonden.
 
Verplaatst naar "Internet Algemeen".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan