Website FOUT?

• Onderwerp starter Onderwerp starter York
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

York

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Krijg op de website de volgende foutmelding:

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, webmaster@--- and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.31 Server at ---- Port 80

Volgens mij weten duidt deze foutmelding erop dat ik de CHMOD moet veranderen. Alleen hoe weet ik waarnaar? Of is dit weer iets anders?

York, CHMOD heeft hier niets mee te maken. Heb je bij dat andere topic van jou de rechten v.d. owner(eigenaar) al veranderd?

chmod is op shell-niveau uit te voeren, via verkenner en of je browser verloopt dit op een meer eenvoudige manier.

Dennis.

Ik sluit af, want het is al laat zie ik. Morgen weer verder.

Groetjes,

Dennis.

Zijn twee hele verschillende dingen, dat andere is helaas niet mijn website kan dus ook niet bij de FTP van die website, maar ik meld het wel even aan de eigenaars.

Waar heeft deze foutmelding dan wel mee te maken, ik dacht altijd dat het de CHMOD was.

Wat heb je dan precies gedaan waardoor je die melding krijgt? Kun je dat niet reproduceren?

Maar, heeft dit topic dat je opende enigszins of misschien wel helemaal met dit topic te maken? Zo ja, dan kunnen we daar gewoon verder gaan.

Dennis.

Nee dat andere topic is echt iets heel anders.

Wat ik precies heb gedaan is niet meer dan uploaden en daarna de CHMOD veranderd daarom dacht ik dat dit met de CHMOD te maken zou moeten hebben.
Maar normaal zou die het met de rechten die ik hem nu heb gegeven 777 gewoon moeten doen.

Geplaatst door York
Nee dat andere topic is echt iets heel anders.
Oke.
Geplaatst door York

Wat ik precies heb gedaan is niet meer dan uploaden en daarna de CHMOD veranderd daarom dacht ik dat dit met de CHMOD te maken zou moeten hebben.
Maar normaal zou die het met de rechten die ik hem nu heb gegeven 777 gewoon moeten doen.
Zou je mij het volledige commando die je uitvoerde even hier willen plaatsen?

Dennis.

Commando bedoel je het PHP script waar het precies fout gaat op welke pagina's?

Geplaatst door York
Commando bedoel je het PHP script waar het precies fout gaat op welke pagina's?
Nee, je had toch iets over CHMOD(change modus)?

Dus, bepaalde permissies aan een bepaald betstand te geven in de octale vorm 777?

In je eerdere bericht was er helemaal geen sprake van php-scripts toch?

Dennis.

Het gaat uiteindelijk om een PHP script wat ik CHMOD 777 geef.

Ik snap eigenlijk nog niet helemaal wat ik moet plaatsen want een CHMOD kan ik toch niet plaatsen?

Ben zo eff eten..

Geplaatst door York

Ik snap eigenlijk nog niet helemaal wat ik moet plaatsen want een CHMOD kan ik toch niet plaatsen?

Ben zo eff eten..
O, bedoel je dat zo.

Voorbeeld:

Stel, je wilt een php-bestand genaamd "testje.php" alle rechten toekennen.

Dan geef je in een shell-omgeving(of binnen een ftp-sessie) het volgende command:

chmod 755 testje.php

of chmod 777 testje.php

dat 777 had je willen toepassen.
7, dit cijfer is een octaal getal, binair is dit 111
dat geldt voor de andere twee 7 ook.

Het binaire reeks wordt dan(het zijn a.h.w. flaggetjes)
111 111 111
rwx rwx rwx

Nou, dit hoef je natuurlijk niet allemaal te weten, maar op die manier geef je een bepaald aautorisatie aan een bestand, zeg maar.

Dennis.

ps Eet smakelijk. Ik ben niet voordurend achter de pc, waar ik nu aan het typen ben. Daarom kan ik op jou vraag niet altijd een direct antwoord geven op je vraag.

Nog even ter informatie:

CHMOD is bij DOS ATTRIB, maar chmod van Unix(daar komt het eigenlijk vandaan) en Linux(NIET de echte Unix, maar vrij dichtbij) is meer geavanceerder en ook ingewikkelder dan ATTRIB van DOS.

Daarom zei ik in het begin al, dat je die permissies het makkelijkst binnen een browser met een ftp-sessie kunt uitvoeren door een rechtsklik op het php-bestand te geven. Je krijgt dan 9 hokjes in totaal te zien die in feite ook bijvoorbeeld het getal 777(rwx rwx rwx, er zijn er 9 combinaties, vandaar 9 hokjes) representeren, maar alleen op een meer begrijpelijke manier.

Verder weet ik niet of je je site host bij een provider of heb je een eigen webserver?

Dennis.

Heb een eigen webserver heb hem alleen op dit moment om dingen uit te testen.

Welke CHMOD ik normaal moet toekennen aan een bestand weet ik meestal wel alleen deze foutmelding krijg ik nadat ik dus aan de CHMOD heb gezeten, terwijl ik hem toch allen rechten moest toekennen 777.

Ik ga het is proberen via de browser manier die kende ik nog niet ik deed het altijd rechtstreeks vanuit FTP.
O ja indr ik bedoel het op die manier zoals je in je ener laatste bericht beschrijft.

Rechtstreeks vanuit ftp is natuurlijk veel beter. Ik wist namelijk niet dat je dit via ftp vaker hebt gedaan, vandaar.

Maar nogmaals(ik wil het bijna gaan smeken), hoe voer je het commando dan in? Laat de syntax dan even hier zien. Ik ben namelijk ook in de war gebracht door je eerdere vraag: "of moet ik dat commando niet in het bestand uitvoeren?" (zoiets in de geest vroeg je mij)

Dennis.

Ik zit op dit moment even op de verkeerde computer om bij m'n script te kunnen, dus eff wachten tot morgen zal ik het even plaatsen.

FTP: werk ik in principe altijd mee, heb vorige jaar nog een grote website met zo'n 1500 unieke bezoekers per dag gerund, daarvoor had ik ftp vooral nodig. Was alleen toen een beetje onhandig waardoor ik in plaats van 1 minuut werk bijvoorbeeld 5 min over deed.

Geplaatst door York
Ik zit op dit moment even op de verkeerde computer om bij m'n script te kunnen, dus eff wachten tot morgen zal ik het even plaatsen.
Mijn vraag is eigenlijk, weet je mij te vertellen hoe de gedaante(syntax) van een chmod commando voor het verlenen van bepaalde rechten eruit moet zien?
Als je mij dit exact kunt vertellen, dan is de geplaatset foutmelding zeker niet door het chmod commando veroorzaakt, maar door iets anders.

Dennis.

Belangrijk.

Graag de vraag die ik hieronder stel te beantwoorden:

Geplaatst door York
Kun je dat even laten zien hoe je dat gedaan hebt aub?
(dus het volledige commando)
Geplaatst door York

Ik snap eigenlijk nog niet helemaal wat ik moet plaatsen want een CHMOD kan ik toch niet plaatsen?Ben zo eff eten..
Door zo'n vraag te stellen, zou je in feite mijn bovenstaande vraag ook niet kunnen beantwoorden.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan