Website Gaafenzo.nl uitlijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tobo1988

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2010
Hallo,

Ik heb laatst een website gebouwd, www.gaafenzo.nl. Ik ben zonder al teveel kennis aan het puzzelen gegaan, en naar mijn eigen mening is het aardig gelukt, op een belangrijk punt na, namelijk het uitlijnen van bepaalde dingen. Van sommige mensen krijg ik de reactie dat de website niet goed is uitgelijnt en dat het grijze vak niet "vast" staat met de andere elementen. Je kunt dit zien als je in en uitzoomt in de browser, je ziet dan precies wat er meebeweegt en wat niet. Volgens mij moet ik iets instellen bij de container, maar ik weet echt niet waar en wat. Aan jullie de vraag of iemand weet wat ik precies moet instellen. Ik heb de site gemaakt met Dreamweaver.

Hieronder de css code:

body {
font: 100% Arial, Helvetica, sans-serif;
background: #7B2872;
margin: 0 auto; /* it's good practice to zero the margin and padding of the body element to account for differing browser defaults */
padding: 0;
text-align: center; /* this centers the container in IE 5* browsers. The text is then set to the left aligned default in the #container selector */
color: #000000;
}
.twoColHybLtHdr #container {
width: 90%; /* this will create a container 80% of the browser width */
background: #EDEDED center center;
margin: 0 auto; /* the auto margins (in conjunction with a width) center the page */
border: 2px solid #000000;
text-align: left; /* this overrides the text-align: center on the body element. */
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
position: static;
}
.twoColHybLtHdr #header {
background: #EDEDED url(none); /* this padding matches the left alignment of the elements in the divs that appear beneath it. If an image is used in the #header instead of text, you may want to remove the padding. */
height: 186px;
padding-top: 0px;
padding-right: 0px;
padding-bottom: 0;
padding-left: 0px;
left: 0px;
width: 290px;
position: relative;
}
.twoColHybLtHdr #header h1 {
margin: 0; /* zeroing the margin of the last element in the #header div will avoid margin collapse - an unexplainable space between divs. If the div has a border around it, this is not necessary as that also avoids the margin collapse */
padding: 10px 0; /* using padding instead of margin will allow you to keep the element away from the edges of the div */
font-family: "Adobe Caslon Pro";
text-align: left;
}

Alvast bedankt!

ik weet niet echt een antwoord op de vraag maar wil wel wat zeggen
je site ziet er goed uit maar bij die paarse rand aan de rechterkant van de beginpagian die letters die er op staan die zijn niet helemaal goed te lezen en ze zien er dan minder profesioneel uit ik ben zelf ook bezig en let vooral op dat soort details ik heb zo een twee drie niet een manier hoe je het beter kan doen maar ik hoop dat jij het wel weet

succes met je probleem

Simpel, je hebt #container een breedte in % meegegeven, het zal dus altijd 80% van het scherm innemen, de rest van de inhoud heeft echter een vaste breedte. Als je #container ook een vaste breedte meegeeft van, zeg, 1200px is het probleem opgelost.

Simpel, je hebt #container een breedte in % meegegeven, het zal dus altijd 80% van het scherm innemen, de rest van de inhoud heeft echter een vaste breedte. Als je #container ook een vaste breedte meegeeft van, zeg, 1200px is het probleem opgelost.

Super bedankt! Het is nu opgelost!

wat je nu wel krijgt is dat als je de website op een kleiner schermpje bekijkt,
dat je een horizontale scroll balk krijgt.
je zou kunnen overwegen om ipv van alles in px juist alles in % te doen

mvg Ecross

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan