website (gedeeltelijk) zwart maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
i.v.m.overlijden teamgenoot wil ik een gedeelte van de hoofdpagina (niet de hele lay-out) zwart maken.

Bijv. ipv van de teamfoto die er nu staat het hele vlak zwart maken.

Heeft iemand een goed idee?

Jazeker, er zijn 4+ oplossingen te bedenken, maar het is handiger als je eens verteld hoe je de site maakt (programma/?) en/of wat code post.

Voor alsnog een paar oplossingen:
1. zwart plaatje (in paint maken oid :))
2. CSS
3. iframe naar zwarte html pagina
4. ...​

Hallo Duin1,
In de eerste plaats gecondoleerd met het overlijden van je teamgenoot.
- Op de een of andere manier zie ik een redelijk knallende teamfoto op de site staan. Een zwart vlak daarvoor in de plaats is wel heel erg zwart. Misschien is er een tussenweg, waarmee je de verbondenheid van het team en de teamgenoot kunt uitdrukken.
Wat je zou kunnen doen, is bv. de foto van het team wel gebruiken, maar die met een fotobewerkingsprogramma als volgt veranderen (of laten veranderen door iemand die dat in de vingers heeft):
  • van kleur naar zwart-wit-grijstinten veranderen,
  • er een 30% doorzichtige grijslaag overheen zetten,
  • een niet te opdringerige rouwrand eromheen,
  • en dan een foto van de teamgenoot er als voorgrond voor plakken.
Dan wordt het ongeveer zoiets als deze.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

helpen met foto?

Hoi,
Bedankt voor de antwoorden. Ik ontwerp site niet zelf. Onderhoud deze alleen,dus kan wel foto;s en tekst plaatsen.

De oplossing van csshunter is prachtig,maar helaas ken ik niemand de foto kan bewerken.

Ik heb wel 2 foto's 1 elftalfoto en 1 foto van de bedoelde speler.

Wil/kan iemand me daarmee helpen te maken zoals csshunter bedoelt?

alvast bedankt!:thumb:

Probeer nu zelf ook ff paint.

paint lukt ook niet

Ik krijg met paint niet het hele vlak zwart.Doe zeker weer wat verkeerd?

Bedankt alvast:thumb:

Hoi Duin,
Als je hier de link naar de site geeft waar de teamfoto op staat (incl. het gewenste formaat in breedte-pixels en hoogte-pixels) en de foto van de speler in de map "images" (of een andere map van de site) zet, met hier ook een link waar deze zit, dan wil ik wel proberen of ik ze mooi in elkaar kan monteren.
Het mooiste is als de portretfoto zo groot mogelijk is (en niet gecomprimeerd), dan kan deze verkleind worden met behoud van zoveel mogelijk kwaliteit.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ik zou de link naar de site even vervangen door iets als www * beek * se * boy * s.nl of zoiets, want dit wordt heel snel geïndexeerd door Google. en dat wil je ook nog niet, neem ik aan.

Als je onderaan je bericht op Aanpassen klikt, kun je 't wijzigen. Maar laat de link wel herkenbaar blijven. Ik bedoel dat 'm mens er 'n link van kan maken, maar dat het voor 'n zoekmachine onherkenbaar is. Zoals met die sterretjes of zo dus.

Als de teamfoto die van de pagina De club is, dan is het goed: foto is goed bruikbaar, en die heb ik al gedownload. De hele link in het bericht hierboven kan dan gewist worden (via de knop "Aanpassen" in je bericht van 21:07).
Ik maak de foto dan precies even groot, dan past ie goed op de pagina.
Voor de portretfoto gaan we het nu op een andere manier doen, dat lijkt me beter. Die kan je als bijlage bij een e-mailtje doen. Naar het adres: willy.wortel.007 dan een apenstaartje en dan gmail dan puntje dan com. Kan ik het resultaat ook rechtstreeks terugsturen i.p.v. ergens op een site te zetten. - Als het een andere teamfoto moet zijn, dan kan die ook daarnaartoe, het max. formaat voor de site weet ik nu. Is dat ok?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

[edit]Aha, de vorige twee zag ik niet, toen was ik aan het tikken.[/edit]

Laatst bewerkt:
Wat een medewerking

Wat een medewerking. Prachtig. Dat verwacht je in deze tijd niet zo snel meer.

Erg,erg bedankt!!

namens de Bë*:thumb::Dekse"boys*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan