website goedzichtbaar bij de 1 en de ander niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rheenen51

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2004
Hallo,
ik heb het volgende probleem.
Mijn website werkt in de meeste gevallen goed.
Krijg echter regelmatig mail van mensen die niet kunnen bestellen.
Op mijn Lt is alles ok, bij mijn vriendin echter is het fout.
Ik krijg niet alle tekst te zien en bestelpagina opent niet.
Bij haar staat dan onder "gereed maar met fouten op de pagina"...bij mij dus niet.
Misschien een flash probleem of iets met een javascript??
De webshop is gemaakt met shopfactory.
www.italiaanseoverhemden.nl
Wie heeft het verlossende woord???:thumb:
Alvast hartelijk dank!!!!
Groet,
Michel.

Tja Michel,
je klinkt als iemand die wel weet hoe pc's werken...
ik neem maar aan dat op de pc van je vriendin java en zo zijn geupdate?
zoek alle nieuwe versies maar 's op...bij java is het belangrijk eerst de ouwe versie te deïnstalleren alvorens je de nieuwe actief maakt ( ivm lekken)

Probeer ook 's de flash en/of active x progs te deïnstalleren en opnieuw te installeren...er kan altijd een stofje zijn binnengekomen.
suxxes ( en btw - mooie overhemden!!)

Java? Het lijkt er niet op dat de website Java gebruikt. Daar ligt niet je probleem.

Wat ik zou doen is een PHP webshop installeren. En dat klinkt al moeilijker dan het is.

Als je google op "PHP Webshop" (het best kun je je zoekopdracht tussen quotes laten staan), zul je wel wat resultaten vinden. Wat je bijvoorbeeld kunt gebruiken is osCommerce. Niet de beste Webshop, maar het zou ongeveer moeten doen wat jij wilt.

Dan kun je online producten toevoegen / verwijderen / wijzigen en heb je helemaal geen software nodig (naast je internetbrowser).

heren bedankt voor jullie reactie!!
Maar het probleem ligt volgens mij in de site zelf, ik verwacht iets met flash o.i.
Nogmaals bedankt!
Gr,
Michel.

Ikzelf heb de laatste versies van FlashPlayer10 en je headerswf is gewoon een wit vlak..

Ik heb je site bezocht met FireFox, maar van zodra ik JavaScript afzet, verdwijnt het menu. Als ik dan toch nog via de adresbalk naar je bestelformulier ga, krijg ik enkel je hemden te zien, maar geen formuliervelden.

Als ik op zo'n webshop kom, ben ik snel weer weg, zonder iets aan te kopen (want dat kan ik zelfs niet!). JavaScript is goed voor extra's, maar zorg er aub voor dat je site ook zonder kan werken.

Beste heren,
Als het goed is zou de site nu weer goed moeten werken!:D
Groeten en nogmaals hartelijk dank.
Michel van Rheenen

Helaas!!!
Het probleem geeft hij dus bij de Google toolbar nr. 5 waarschijnlijk!!:confused:
Moet nog even aan de slag dus!

Als ik op zo'n webshop kom, ben ik snel weer weg, zonder iets aan te kopen (want dat kan ik zelfs niet!). JavaScript is goed voor extra's, maar zorg er aub voor dat je site ook zonder kan werken.

Want iedereen werkt met een browser van 5 jaar oud en heeft Javascript standaard uitgezet omdat het eng en gevaarlijk is.

Hoe dan ook, als ik in Safari de foutenconsole open krijg ik geen fouten of waarschuwingen te zien. Het lijkt er op dat je website (redelijk) valide is. Welke browser word er gebruikt in de gevallen dat de website niet werkt?

patch

Hallo,
Het probleem geeft ie bij IE, maar ik begrijp inmidels dat ik een patch moet downloaden bij shopfactory waardoor deze weer zichtbaar wordt bij de toolbar.
Inderdaad bij safari geen problemen, ieder geval bedankt voor jou reactie.
Gr,
Michel.

Want iedereen werkt met een browser van 5 jaar oud en heeft Javascript standaard uitgezet omdat het eng en gevaarlijk is.
Moest mijn site in die mate afhankelijk zijn van javascript, loop ik een 50tal bezoekers per maand mis. 49 van hen gebruikt een braillebrowser... 1 zonderling gebruikt lynx (en daarvoor moet je het niet doen, want iemand die lynx gebruikt kan evengoed je code doorspitten)

Ik vind het persoonlijk wel belangrijk dat blinde mensen hun aankopen ook bij mij zouden kunnen maken, maar ik geef toe dat dit idd een minderheid van de gebruikers is

Ik ben het met Johantrax eens, Javascript is leuk voor extra´s maar je site moet er niet van afhankelijk zijn. Het zou je verbazen hoeveel mensen nog IE6 gebruiken, een IE6 brengt erg veel Javascript problemen met zich mee. Verder laat ondersteuning voor specifieke functies in verschillende browsers behoorlijk wat te wensen over. Javascript is niet slecht, maar je site moet kunnen werken zonder.

Er zijn een aantal veelgebruikte en handige webapps die vrijwel volledig gebaseerd zijn op javascript. Ga bijvoorbeeld naar Google Docs, en zet van te voren JS uit. Google laat niet eens zien dat JS uit staat, dat vind ik dan ook een beetje doorgeschoten, maar een 'zet JS aan om deze site te bekijken' moet toch echt kunnen. Als je niet met de updates van verschillende technieken mee wilt gaan is dat je eigen keuze. Nu laat ik het geval van Johantrax even achterwege, want als je 49 bezoekers krijgt die een braillebrowser gebruiken neem ik aan dat je dan ook een bepaalde doelgroep hebt.

Javascript is niet alleen 'leuk' en 'klein', maar kan de hele gebruikerservaring verbeteren, mits goed toegepast.

In ieder geval dwalen we nu een beetje erg van het topic af...

Ik zei niet dat javascript klein is..

Natuurlijk kan Javascript de gebruikerservaring verbeteren, maar bij Google werken echte experts die weten wat ze doen en alles uitvoerig testen in elke mogelijke browser. Voor de minder professionele met minder middelen om alles goed te testen is het een stuk verstandiger om je site niet op javascript te laten berusten, maar het als extra te gebruiken. Dat kun je ook zien bij het probleem van de thread starter.

Google Docs is ook meteen het enige project van Google wat alleen maar werkt met javascript aan. Zeker voor een webshop is het absoluut niet nodig.

Laatst bewerkt:
Met klein bedoelde ik 'kleine extras'...

In ieder geval heb je daar gelijk in, als je niet pressies weet hoe je JS moet toepassen en het is niet noodzakelijk dan kun je het beter weglaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan