website google waarschuwing

Status
Niet open voor verdere reacties.

adinatha

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2012
Berichten
72
Ik heb een website stiltetuindestroetenhof.nl gemaakt maar nu geeft google een waarschuwing dat deze site schade kan toebrengen.
Nu ben ik een leek betreft maatregelen en door de bomen zie ik het bos niet zo.
maar allereerst moet ik de site offline zetten.
maar ik heb geen idee hoe ik dit moet doen, weet iemand hoe ik dat kan doen?
 
via google
als google op stitetuin dan krijg ik een waarschuwing regel in de resultaten.
 
Ik krijg ook een waarschuwing.
aanval.png

Of je hem wel of niet krijgt is afhankelijk van je beveiligingsinstellingen in je internetbrowser.
Waarschijnlijk link je op je site naar de rood omcircelde sites.
Dat is althans wat Google zegt.
aanval2.png


Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Chrome blokkeert hem ook en Sitecom Cloud Security ook dus er zal toch iets danig niet goed zijn.
 
Hoi adinatha,
Het ziet ernaar uit dat de site op de server bij de provider gehackt is.
  • Wat je in elk geval moet doen, is je wachtwoord veranderen waarmee je inlogt om de site aan te passen (om wijzigingen en updates door te voeren). Dat veranderen van inlog-wachtwoord kan meestal op de beheer-pagina van de site.
  • Ook is het raadzaam om even je eigen pc goed te laten scannen op malware (bv. met de gratis MBAM). Het zou kunnen dat je pc zelf besmet is geraakt met iets dat je wachtwoord voor de site heeft ontvoerd; dan kan het niet nog eens op die manier gebeuren.
  • De site voorlopig offline zetten kan je doen door de homepage (de index.html of index.htm of index.php) er van af te halen. Wie dan via de homepage op de site wil komen, ziet een "Pagina niet gevonden" bericht en kan ook niet verder in de site komen via het menu. Er blijven dan de pagina's over, die direct gelinkt zijn vanaf andere sites; maar dat zullen er niet zoveel zijn. *)
  • Verder hangt het er van af hoe de site gemaakt is, en hoe je de uploads verzorgt. Als je dat met een FTP-programma als FileZilla doet, zou je de hele site kunnen leegtrekken, en alles er opnieuw op kunnen zetten. Of in elk geval alle .html, alle .htm, alle .php en alle .js bestanden: die zijn voor besmetting vatbaar. Images, css-bestanden en dergelijke zullen het niet zijn.
    Vaak kan je in het FTP-programma ook aan de datum van een bestand zien of het goed of fout zit: de gehackte bestanden zijn allemaal van dezelfde datum, met een paar minuten verschil soms. De goede bestanden liggen dan verder terug in de tijd. - Er kunnen ook bestanden tussen zitten die je niet zelf gemaakt hebt: die kunnen verwijderd worden.
  • En andere mogelijkheid kan zijn om je provider te vragen svp een onbesmette backup van de site terug te zetten. Misschien moet je dan je laatste updates nog een keer uploaden.
Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter
_____________
*) Links van buitenaf gaan meestal naar de homepage en niet naar een andere pagina. - O ja, via Google komt ook nog de contact-pagina tevoorschijn, die kan je ook tijdelijk buiten dienst zetten. Dus met het weghalen van de homepage en de contactpagina zal waarschijnlijk niemand de site meer op kunnen.
 
Een site in elkaar zetten is dus nog het simpelste, maar dan de rest.
Een kameraad is inmiddels wat aan het zoeken geweest en heeft verdacht spul eraf gehaald.
Ik ga me maar eens bijscholen in beveiliging.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan