Website hosten op IIS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dograver

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Goedemiddag,

Ik zit met een probleempje waar ik niet uit kan komen.
Op mijn stagebedrijf hosten we een website van een of andere buurtvereniging.
Allemaal niet zo spannend opzich, maar nu moet na de herinstallatie van het netwerk de website opnieuw in de lucht.
Nu staat de website in INETPUB van onze SBS2003 en probeer of ik via internet de website aan kan roepen.
Voordat ik de website had geconfigureerd in IIS kreeg ik een foutmelding van website niet gevonden.
Nu heb ik em geprobeerd te configureren en krijg ik de startpagina van mijn server te voorschijn. En die wil ik liever niet open en bloot hebben liggen.
Wat en hoe moet ik allemaal instellen om mijn website in de lucht te krijgen.

Beste forumposter,

De vraag zoals je hierboven stelt lijkt in mijn ogen dat de website bestanden in de verkeerde map staan. Zodra er verbinding wordt gelegd met IIS verwijst IIS de visitor naar een directory met een index file (je serverpagina). Probeer eens de bestanden van je website te plaatsen in Inetpub\wwwroot. Ga dan via IIS ook na of de doel/bron mappen juist zijn. Succes!

Ik denk dat het beste is om even een nieuwe website aan te maken in de iis-manager. En deze dan te verwijzen naar de lokatie waar de bestanden staan voor de server. Hier geef je dan de url op waarmee hij aangeroepen wordt (en poort 80).
Voordeel hiervan is dat hij alleen opgeroepen wordt middels de url en niet op ip-adres (tenzij dat natuurlijk vereist is)

Vervolgens kan je de default website disablen. Voor het mooie zou je nog een website kunnen maken welke standaard op poort 80 luistert en deze bijvoorbeeld een redirect geven naar de website van het bedrijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan