Website in nieuw venster openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bierm010

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2001
Hoi,

tot aan mijn pc crash had ik een handig tooltje.Daarmee kon ik een tweede website openen zonder dat de eerste sloot.Iemand enig idee waar dit tooltje te downloaden is?

Als je gewoon IE een tweede maal opstart, kan je toch naar een andere site terwijl de eerste open blijft? Of bedoel je iets anders?

Groetjes

Kan toch ook zo?

* Een van de snelste manieren om te surfen is door meerdere vensters tegelijk geopend te hebben. Om dit te doen klikt u op een link met de rechtermuisknop en kiest u Openen in nieuw venster, of u drukt simpelweg de Shift toets in wanneer u een link aanklikt.

* Houdt u er niet van dat uw huidige webpagina wijzigt wanneer u b.v. op een link klikt in een emailbericht, dan moet u Internet Explorer vertellen dat hij iedere link in een nieuw venster moet openen.

Open Internet Explorer en ga via Extra-Opties naar het tabblad "geavanceerd". Scroll nu de lijst naar beneden tot u komt bij "vensters opnieuw gebruiken bij het activeren van snelkoppelingen". Verwijder het vinkje dat erbij staat en klik op toepassen en o.k.

Bedankt gezina, weer wat bijgeleerd.

Groetjes

Hoi Gezina,

dank je voor de tip, maar dat lost mijn probleem niet op.Als ik via favorieten namelijk een nieuwe pagina wil openene dan overschrijft hij diegene die openstaat. Dus met hyperlinks in mail en op pagina's werkt jou tip wel, maar niet als je vanuit je favs een tweede venster wil openen...

Een tweakje: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm en dan tip 150.
Add Open New Window to the Right Click

Lees dit ff eerst, bovenaan:
To use the Regedits: Save the REG File to your hard disk. Double click it and answer yes to the import prompt. REG files can be viewed in Notepad by right clicking on the file and selecting Edit.

To use the VBS Files: Download .vbs file and save it to your hard drive (you may want to right click and use Save Target As). Double
click the vbs file. You will be prompted when the script is done.

NOTE: If your anti-virus software warns you of a "malicious" script, this is normal if you have "Script Safe" or similar technology enabled. These scripts are not malicious, but they do make changes to the System Registry.

Het kan ook anders en makkelijker:
bij het aanklikken van een hyperlink tegelijk shift indrukken...

Hoi Gezina,

gedownload en geinstaleerd....geen verandering.Ik heb precies gedaan wat in je beschrijving stond.ook een reboot gegeven, maar helaas niks bij fav open in new venster.Alvast dank voor je moeite, ikblijf gewoon zoeken tot dat ik het goede tooltje heb.

Ctrl + N opent een nieuw browser-venster, waarin je je favo kunt aanklikken.
Je eerste venster blijft dus open.

Of............. een reg file
http://www.bit-quest.com/forums/index.php?showtopic=1209

stukje hiervan:

;Open Favorites in New Window By Right-Click
[HKEY_CLASSES_ROOT\InternetShortcut\shell\Open In New Window\command]
@="rundll32.exe shdocvw.dll,OpenURL %l"

:cool:

Hoi Peter,

ik ben nog niet zo bekend met het register.Moet ik een nieuwe sleutel maken of de bestaande sleutel wijzigen? Kun jij mij hier stapsgewijs doorheen loodsen, want veranderingen in het register zijn altijd link toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan