website laten editen door klanten

Status
Niet open voor verdere reacties.

g3x123

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2009
Berichten
204
Beste mensen,

ik heb enkele klanten die graag regelmatig hun website (teksen) zelf zouden willen aanpassen...
is hier een simpele oplossing voor die mensen?
want als ze de html files op de ftp gaan beginnen aanpassen en een fout maken ofzo en alles verpesten is mijn werk of hun werk voor niks geweest.
dus zou ik graag weten of hiervoor een heel simpele oplossing is?
waarbij de klant eigenlijk niks verkeerds kan doen.. :)

thx alvast :D!
G3X
 
Ik maak uit je post op dat je niet een cms gebruikt voor deze websites?

Een site in (bijv) Wordpress kan door een klant relatief makkelijk en veilig worden onderhouden.
 
Wat jij zoekt is een CMS (Content Management System). Daar zijn er vele van, maar er springen er - voor verschillende doelgroepen - een paar bovenuit. Zonder de andere smaken te kort te willen doen, zijn dat Joomla - gericht op allgemene websites, en in gebruik van amateur tot Corporate.
Dan is er natuurlijk Wordpress, niet te verwarren met de gelijknamige service. Wordpress is een CMS dat speciaal is aangepast voor blog sites, maar zeker meer kan en nu breed wordt toegepast. Het is wat gebruiksvriendelijkheid betreft haast niet te verslaan.
 
Laatst bewerkt:
Wat jij zoekt is een CMS (Content Management System). Daar zijn er vele van, maar er springen er - voor verschillende doelgroepen - een paar bovenuit. Zonder de andere smaken te kort te willen doen, zijn dat Joomla - gericht op allgemene websites, en in gebruik van amateur tot Corporate.
Dan is er natuurlijk Wordpress, niet te verwarren met de gelijknamige service. Wordpress is een CMS dat speciaal is aangepast voor blog sites, maar zeker meer kan en nu breed wordt toegepast. Het is wat gebruiksvriendelijkheid betreft haast niet te verslaan.
hey!
ik studeerde multimediabeheer en maak mijn websites dus via dreamweaver.
CMS heb ik al van gehoord maar nooit geen uitleg ofzo over gekregen op school.
ik gebruikte gisteren eens cms made simple maar ik snap er allemaal niet zo veel van...
is het dan de bedoeling dat je de downloaded files edit? of dat je via de demo site ofzo van made simple het aanpast enzo..?
een beetje uitleg aub heb hier totaal geen verstand van :D
thx :D!
 
Ik denk dat je beter eens zelf dingen kunt nakijken,
want om nou het hele concept van CMS-en effe in een forum uit te leggen,
dat gaat me wel een beetje ver.


En dit kan ik even niet laten (ik vraag bij voorbaat vergeving voor gekwetste gevoelens):
hey!
ik studeerde multimediabeheer en maak mijn websites dus via dreamweaver.
CMS heb ik al van gehoord maar nooit geen uitleg ofzo over gekregen op school.
Die snap ik niet. Als het bouwen van websites deel uitmaakt van een opleiding multimediabeheer
en dat beperkt zich tot Dreamweaver,
dan krijg ik geen goeie indruk van die opleiding.
 
Ik denk dat je beter eens zelf dingen kunt nakijken,
want om nou het hele concept van CMS-en effe in een forum uit te leggen,
dat gaat me wel een beetje ver.


En dit kan ik even niet laten (ik vraag bij voorbaat vergeving voor gekwetste gevoelens):

Die snap ik niet. Als het bouwen van websites deel uitmaakt van een opleiding multimediabeheer
en dat beperkt zich tot Dreamweaver,
dan krijg ik geen goeie indruk van die opleiding.



njaa weet ik...-_-'
we kregen gewoon de basis van dreamweaver, de rest heb ik zelf moeten uizoeken :)..
eigenlijk kregen we de basis gedurende 3 jaar van het volledige adobe CS 3, 4 en 5 pakket.. ;)
was niet echt wat ik er van verwachtte ;)
 
"Ik studeerde multimediabeheer en maak mijn websites dus via dreamweaver"... :)

En ik nam autorijles in een fiat 500 en dus rijd ik alleen maar in 500jes!
Multimedia is heel iets anders dan websites bouwen, het gaat er (met adobe CS) ook mee maar voor verschillende websites zijn verschillende oplossingen bedacht.
Het onderhouden en aanpassen van een levende website bij de klant zelf leggen heeft geleid tot de ontwikkeling van het CMS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan