Website leuk op laptop en desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
De titel zegt het al, website leuk op desktop en laptop, maar niet op mobiel.
Kan ik hier wat aan veranderen?

Ik bedoel, mensen draaien wellicht hun smartphone om maar ik doe dat nooit. Omdat ik eigenlijk nooit echt websites bekijk op mijn mobiel (behalve als ik iets zoek via google of zo).

Het gaat om deze: angelavanderploeg.nl
Hij is nog niet helemaal af, de naam moet naar beneden gezet worden en de plaatsjes bij portfolio moeten nog doorlinken naar de website zelf. Ook het contactformulier (daar is tie weer!!!!) moet nog. Maar dat komt wel goed.

Is er iets te veranderen via html/css dat de website gewoon op een mobiel groot te zien is in verticale stand?
Zo niet, dan maak ik een andere hahaha.

Ik hoor het graag!

Ik raad aan om je te richten op het Bootstrap 5 (grid-)framework, en daar je site op te baseren.
ik zou wel kiezen voor een logisch menu bovenaan, in plaats van een 'accordeon' menu. Op een mobieltje werkt dit niet handig als je met een hand door de site wilt navigeren.
Dus ik denk dat het verstandig is om met een frisse lei aan de slag te gaan om wat nieuws te ontwerpen, op het genoemde framework.

Als je WordPress gebruikt, dan kan je daar vast wel diverse (betaalde) templates voor vinden die een grid-framework gebruiken.
En als je geen Wordpress gebruikt, kan je ook wel dergelijke templates vinden met zulke frameworks, of je bouwt het helemaal zelf op een bestaand grid-framework. Ikzelf raad Bootstrap aan, want die wordt veel gebruikt.

Laatst bewerkt:
Via mobiel hier gekeken, kan geen screenshot via mobiel plaatsen, ook niet in de geavanceerde maar het zag hetzelfde eruit als mijn website
Ik ga kijken naar een ander Wordpress theme. Dank voor je bericht.

PS. Is het een idee om een tweede te maken voor mobiel, zodat men kan kiezen?

PS. Is het een idee om een tweede te maken voor mobiel, zodat men kan kiezen?

Waarom zou je dat doen? Al ruim 10 jaar hebben we al responsive templates die zich aanpassen aan het formaat.
Als je wilt dat de gebruiker dat wil aanpassen, al zou ik niet weten waarom, dan kan je altijd extra CSS-stijlbladen inladen die de bestaande layout-settings overschrijven.

Tip: Als je begint, begin dan bij het ontwerp van de mobiele site. Dan kan je alles netjes inpassen waarna je het uitbouwt.

Lees je eens in zou ik zeggen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Responsive_web_design
https://www.webfx.com/blog/web-design/what-is-responsive-web-design/

Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk! Ik ga eens kijken naar een ander. Ik vond deze juist zo leuk maar ja, het moet wel functioneel zijn op alle media's.

Klopt, dan is de beste keus ook om je op een responsive template te richten. Twee losse templates komt weer uit op dubbel onderhoud wat zonde van de tijd is.

En, gaat het nu wel lukken met het contactformulier? ;)

Ja, responsive, ik weet er alles van en toch ga ik dan de fout in met mijn eigen website. Sukkel**** hahahaah. VOnd hem zo leuk, die website. Maar ja.

En met het contactformulier was het heus wel gelukt, maar daar was ik nog niet aan begonnen. Gelukkig maar!

Daarom adviseer ik altijd het Bootstrap framework. Die schaalt altijd mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan