website maken en html-bron bekomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bjorn78

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
Ik heb een wordpress pagina waaruit mijn website vertrekt, de website heb ik echt niet zelf gemaakt.

Nu ben ik al geruime tijd op zoek naar een manier waarop ik makkelijk een pagina ineen kan boksen, die mooi ge-lay-out is en waarvan ik makkelijk de HTML-code kan van opvragen om deze later in mijn wordpress te plakken. Ik doe het meer bepaald om EPK's (Electronic press kit's) op te maken.

Voorlopig doe ik dit via veel te veel omwegen (bvb de opmaak via nieuwsbrief-programma's ymlp of mailchimp en dan tracht ik het zo om te zetten naar html-code om het dan weer om te zetten). Weten jullie toevallig een goede manier om dit aan te pakken? Bvb een free online-tool waar ik makkelijk kan lay-out'n en code beschikbaar heb?
Ik bezit wel over een basiskennis HTML maar te weinig om echt from scratch iets mooi ge-lay-out op te bouwen.

Graag advies.

Een layout gaat veel verder dan alleen HTML en CSS.
Op internet is en tutorial over het maken van templates voor Wordpress. Heb je die al doorgelezen?

Dat begrijp ik maar eigenlijk lukt het me aardig om het via mijn eigen weg te 'fabriceren', enkel gaat het via veel te veel omwegen en moet het veel makkelijker kunnen vandaar...
Ik ben dus op zoek naar een online-programma (moest dat bestaan?) waar ik een pagina ineen kan boksen en waar ik de broncode van kan oproepen om zo in wordpress te plakken.
De reden dat ik het nu vaak opmaak via Mailchimp of YMLP is omdat je zo snel tot een mooi resultaat kan komen, hier en daar voeg ik zelf nog wat toe in de bron maar het moeilijke is omdat in mijn wordpress te krijgen.

Via wordpress zelf, krijg ik het helaas niet gedaan.

Nee, je kan niet zomaar een HTML-code van een gehele layout in Wordpress plakken.

Of heb je het over de content (tekst, plaatjes, enzo) die je wilt vormgeven? In dat geval kan je zoeken naar een wysiwyg editor waaruit je pure html en css kan halen (online tools doen dit niet allemaal). Er zijn ook editors die je als programma op je pc kan installeren.
Gebruik in ieder geval geen Microsoft producten want dat is van alles behalve pure html.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan