Website maken: Hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvgenderen98

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2012
Berichten
93
Hallo,

Ik zoek een goede informatiebron voor het maken van mijn website.
Op Google heb ik W3schools gevonden, maar volgens diverse bronnen staan er erg veel fouten in, en de achtergrond van Tizag is te donker voor mijn ogen.

Als je er een weet, zou je die hier dan willen delen? :)
 
Voor host raad ik yourhosting aan die is goed en goedkoop
Voor website maken raad ik weebly aan dat is goedkoop ondersteund adsense of andere inkomen en websites designen gaat erg makkelijk ook weinig reclame voor weebly zelf aleen onderaan de pagina een klein tekentje
Bekijk even mijn site die ik heb gemaakt door yourhost en weebly Maar 3.50 per maand

www.sillycraft.nl Voor Mijn minecraft server :)
 
Ik wil geen gratis website dienst, maar echt alles zelf schrijven en programmeren e.d.
Later wil ik ook van het maken van websites mijn brood verdienen; met gratis diensten kom ik niet ver. ;)

Ik heb ook al een goede webhosting voor handen.
 
Laatst bewerkt:
Ah met weebly kan je ook wel de html van de hele site aanpassen dacht ik..
maar ik dacht dat je het simpel wou houden ;)
Succes verder!
 
Naar mijn weten is w3schools een redelijk goede leerplek voor HTML/CSS/PHP/JAVASCRIPT.. Op youtube kan je trouwens ook veel leren! :)
Maar het meest leer je van gewoon te doen, althans zo heb ik het geleerd. Veel tutorials volgen (Bijv op youtube of w3schools).
 
Dit is van mijn school en het is goed uitgelegt (tja tis voor de 1e klas...)
klik hier!
Die code voor vooral de opmaak is erg ouderwets en wordt volgensmij bijna nooit meer gebruikt. Althans niet bij moderne website's, hiervoor kan je beter CSS gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
argh! <font> tags, alleen inline styles en geen doctype... Sorry, maar da's geen goede uitleg :confused:
de twee middenste links in m'n handtekening, dié hebben goede uitleg.

EDIT: Kijk ook even in dit draadje, (staat gewoon bovenaan deze pagina) daar staan nog meer goede sites in.
 
Laatst bewerkt:
W3schools is juist erg goed naar mijn mening. Wanneer je eerst de tutorials leest van HTML en CSS krijg je een algemeen idee van hoe de twee zich tot elkaar verhouden en wat hun syntax is. Wanneer je dat een beetje beheerst heeft w3schools een uitstekende documentatie voor zowel HTML als CSS als vele andere talen. Ik gebruik W3schools vaak nog als naslagwerk, uitstekend!
 
@dyncmaser: Dan zal ik daar eens kijken. :thumb:
@mcfreak: Het is niet echt wat ik zoek; geen opmaak, weinig uitleg, weinig zelf doen etc.
@Naarling Zo te zien ga ik met Web-garden verder. :)

Iedereen bedankt voor de websites!
 
Webgarden is prima voor een eerste uitleg met CSS en HTML! Ik heb er een hoop van geleerd

Ron
 
Inmiddels ben ik de Webgarden HTML + CSS-cursus naar volle tevredenheid aan het doornemen. :)
 
Kon het niet laten om dit nog te zeggen na de slechte website (realiseer me het nu ook...)
W3schools heb ik heel veel van geleert, maar voor sommige dingen moet je je goede verstand gebruiken....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan