Website maken met: MAGIX WEB DISIGNER 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harmhelp

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2011
Beste helpmijer,

Ik ben al jarenlang opzoek naar een mooie website.
Mijn hobby ligt ook bij computeren, videos maken, sites maken enzo. Oja, en Adobe Photoshop.
Hierbij vind ik dat met betaalde programmas zoals Adobe soms nog wel moeilijk. Maar ik ben nog jong... leer van zelf wel.
Ik heb vaak webkik, weebly of webs gebruikt voor een gratis website.
Als ik een betaalde wil maken, gewoon met een sitebuilder bijvoorbeeld van Hostnet.
Begin iets meer verstand en kennis van HTML te krijgen, ga ook waarschijnlijk er een cursus van volgen.

Waar ik eigenlijk naartoe wil, ik zal toch graag ooit nog een goede website willen.
Nu heb ik via via gehoord dat Magix webdisigner 7 in de aanbieding was, ben ik even gaan zoeken.
Lijkt me verder wel een mooi programma wat ik kan gebruiken.
Maar ik ben er zeker nog niet zeker van en dus een paar vraagjes....

Past het programma wel bij mij?
* Ben een beginner met HTML, laten we zeggen geen kennis.
* Wil niet standaard layouts/ontwerpen gebruiken van het programma zelf, ik wil eigenlijk andere templates via internet kopen,
maar heb niet echt kennis van CSS. Heb je geen speciale site waarbij je MAGIX WEBDISIGNER templates kan vinden?
* Zit er bij het programma een domeinnaam of een hosting die ik kan gebruiken voor een nieuwe website?
* Kan iemand die dit programma zelf heeft of kennis van dit soort programma's de voordelen en de nadelen opnoemen?
Heb het idee dat ze op de site van MAGIX zelf natuurlijk alleen de goede kanten laten zien.

Daarbij ik ben al bezig op google en op youtube aan het snuffelen... Maar niet echt reseltaat.
Lijkt me ook beter om dit persoonlijk te vragen.

Hoop op snel antwoord. Ja, de actie zelf loopt tot 6 juni. Morgen wil ik de besslissing nemen het gaan bestellen.
Alvast bedankt.

Groeten,
Harm

al dit soort programma's zijn nergens voor nodig als je een cursus html gaat doen. als ik jouw was zou ik enkel notepad en photoshop gebruiken.

Laatst bewerkt:
Hoi Harm,
Magix loopt op z'n site wel te roepen dat hun actie (€ 49,99 + € 2,99 verzendkosten) maar tot 6 juni a.s. loopt, maar via een prijsvergelijker leerde ik dat hetzelfde programma ook voor € 39,95 te koop is, met gratis verzending (of afhalen) en zo te zien zonder verdere kosten. Daar staat ook niets bij van een uiterste houdbaarheidsdatum (kan je ze eventueel ook over bellen, natuurlijk).
Dus ik zou me niet laten pressen tot een snel besluit! :)

(Het programma zelf ken ik niet, dus over de verdiensten of nadelen kan ik helaas niets zeggen)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: Bij ComputerTotaal lees ik dat er ook een 30 dagen probeer-versie is.

Los hiervan: er is ook de gratis en niet slechte KompoZer, die in elk geval ook een code-weergave heeft om zelf dingen te kunnen aanpassen.

Laatst bewerkt:
Ik vind het orgineel kopen van MAGIX de site zelf eigenlijk betrouwbaarder.

Die gratis programma website maken lijkt me ook wel om te proberen. Download ik wel op een andere computer zometeen!

Jammer dat ik eigenlijk alleen maar negatieve reacties hoor...

Is er niemand die het programma zelf kent?

PS: Bij de actie van magix zelf komt er ook een ander programma bij, die je site bij zoekresultaten hoger aangeeft.
Ik weet niet wat de waarde er aan toevoegt ???

Laatst bewerkt:
Maar daarbij, ik vind het belangrijkste of iemand weet dat je of hoe je andere templates kan downloaden geschikt voor WEBDISIGNER 7.
Ik lees ook op internet, dat er sobere sjablonen bij zitten. En de sjablonen zijn niet orgineel meer, vandaar zal ik toch heel graag andere sjablonen willen downloaden.

Ik vind het orgineel kopen van MAGIX de site zelf eigenlijk betrouwbaarder.

Webshops als bol.com lijken mij betrouwbaarder, in ieder geval kwa bekendheid.

Ik zal toch graag willen weten of je andere templates/sjablonen kan kopen/downloaden via internet?
Er zullen zeker wel CSS templates opstaan, maar ondersteund MAGIX WEB DISIGNER 7 dit wel?

Ik wil absoluut niet uit Standaard sjablonen/thema's kiezien.
Dit is niet orgineel.

Ik wil toch aangezien de actie deadline voorbij gaat, toch snel een beslissing nemen.

Ik kan je hier geen advies over geven omdat ik al dit soort programma's erg mooie, maar voorgekouwde websites vind maken.

Hoi Harm,
De voordelen worden door de verkopers uitgebreid opgesomd, dus moet je vooral zoeken naar de nadelen (= wat verzwegen wordt)!
Wat ik tegenkwam met wat Google-werk:
  • Je kan bij het ontwerpen de site niet zomaar even in alle browsers testen. De Magix Web Designer (die hetzelfde is als de Xara Web Designer) slaat gemaakte pagina's namelijk intern op in een eigen bestandstype, niet in normale html+css.
  • Er is wel een preview-functie, maar dat is een nagebootste browser, en geen echte.
  • Wil je een pagina of de site in het echt bekijken (in verschillende browsers), dan moet de hele site eerst geëxporteerd worden (waarbij het eigen bestandstype in een html-versie wordt omgezet) naar een andere plek op je pc. Of: je moet de site uploaden naar webruimte bij een provider (dan wordt die omzetting ook gedaan).

Ook schijnt het nogal lastig te zijn om één pagina even aan te passen: dan moet de hele site opnieuw geüpload worden.
Meer info hierover vond ik op:

Op de screenshots zie ik ook een knop "importeren". Of dat ook met elders aangetroffen/gekochte templates kan, vraag ik me af. Vanwege het eigen bestandsformaat van de Web Designer (en hun speciale manier om WYSIWYG te krijgen in het ontwerpscherm) heb ik daar eigenlijk grote twijfels over. Ik vermoed dat je alleen met hun eigen sjablonen aan de slag kunt en niet met andere templates.
Maar wil je dat snel weten, dan kan je natuurlijk:
  • Contact opnemen met de klantenservice van Magix om het te vragen (en niet laten afwimpelen door verkoopbabbels).
  • Kan je meteen even vragen hoe hard die uiterste besteldatum van 6 juni is. ;)
  • Als de wiedeweerga de 30-dagen trial downloaden, en zelf in levende lijve merken wat er kan en niet kan.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Beste Harm,

Ik ken webdesigner vrij goed en het is een heel mooi pakket waar je vrij gemakkelijk een goeduitziende site kan maken. Je hebt helemaal geen html-kennis nodig. Zie enkele voorbeelden: http://www.magix.com/nl/web-designer/detail/. Je kunt met bestaande templates werken, maar ook helemaal van strectch of aan beginnen. Het importeren van templates van anderen kan zover ik weet niet.

Er zit wel 500 MB hosting space bij, geen domein...

Let op er zijn dus 2 versies...1 van 49,99 en 1 (Premium) van 99,99. Het grote verschil is dat je met de Premium ook een aantal E-commerce toepassingen hebt...als je die niet nodig hebt, volstaat de versie van 49,99. Dat is ook de actie die tot 6 juni loopt. Alleen krijg je daar nu het pakket Hello Engines bij twv 99,99. Dat zou een pakket zijn dat je helpt bij de SEO...of het werkt weet ik niet.

Overigens kun je in tegenstelling tot wat CSSHunter zegt wel testen in Explorer en Firofox. Dit is inderdaad een "nagebouwde" browser, maar die doet precies wat de echte ook doet. Ook kun je bij het uploaden ervoor kiezen dat alleen de veranderde pagina opnieuw wordt geupload, dan moet je ergens in het publicatiescherm een vinkje aanvinken.

Er zijn natuurlijk diverse webdesign-pakketten allen met hun voor-en-dadelen. Maar geen enkele werkt met templates en maakt het toch zo makkelijk om het template totaal om te gooien naar eigen smaak.

Als je student bent kun je overigens vandaag (alleen vandaag!) de Magix Webdesigner Premium kopen voor 49,99 (ipv 99,99) via www.slim.nl....

Groeten,

Pieter Prins
Magix

Jazeker, zie reactie nr. #3, waar de rechtstreekse link naar KompoZer staat. ;)

Laatst bewerkt:
Beste Frederik,

We stellen het niet op prijs als je je eigen website op deze manier promoot, zeker niet wanneer daar indirect een referal-link in verwerkt zit.

Zoals CSShunter al aangaf, is dit de link naar KompoZer.

Met vriendelijke groet,

Erik Booij
Moderator Helpmij.nl

Ik promoot helemaal niks ! Een een referal link zit er ook al niet niet in verwerkt, dat is een download tellertje.
Ik geef een link naar de Nederlandse uitvoering van KompoZer, meer niet.

Laatst bewerkt:
De Nederlandse versie staat ook bij KompoZer.net op de site, gewoon onder downloads (met Windows-installer en al; en ook voor Mac en Linux erbij).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan