website maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0241

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
hoi ik wil een website maken ik heb er al een progamma voor en ben al op de helft daar mee . maar weet iemand waar ik een gratis domein kan maken .
alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij je provider kun je informatie krijgen over de web-ruimte, ook staat dit in de papieren welke je hebt gekregen van je provider (met je wachtwoord, inlognaam, mail instellingen, enz. )

Bij je provider kun je informatie krijgen over de web-ruimte, ook staat dit in de papieren welke je hebt gekregen van je provider (met je wachtwoord, inlognaam, mail instellingen, enz. )

ja maar je kan wel een website bij iemand maken . maar dan moet je ook 1 van hun teams neemen en dat wil ik niet . heb ook al in een progamma een deel van mijn website gemaakt

één van hun teams nemen? Willem5 heeft het over de ruimte die je krijgt bij je internetprovider.

Laatst bewerkt door een moderator:
ja dat snap ik . maar ik wil aleen nu weten . wat moet ik doen om deel wat ik gemaakt heb . ik een progamma . op een website te zette . en waar ik een domein kan maken

Hosting space kopen ergens... en daarna met FTP inloggen op je webruimte, en je spullen er op zetten.

Als je je domein en je hosting bij hetzelfde bedrijf regelt, dan doen zij de rest :)

Dan zou ik er maar eens even voor gaan zitten...

* stap 1: installeer WAMP op je pc
* stap 2: drop je files in de /www/ map van WAMP
* stap 3: zet WAMP op 'online mode'
* stap 4: achterhaal het ip van je eigen computer (via myip of ipconfig ozfo)
* stap 5: probeer naar je eigen IP te gaan in je browser; om te controleren of hij extern toegankelijk is. Zo niet; controleer je firewall en WAMP instellingen...
* stap 6: zodra je er extern bij kunt, registreer een van de gratis domein namen (.tk namen zijn gratis geloof ik? je moet even zoeken. er zijn een paar extensies die je gratis kunt krijgen; de meeste moet je voor betalen)
* stap 7: verwijs de .tk domein naar je eigen IP adres, en wacht een paar uur tot de wijziging is doorgevoerd
* stap 8: controleer of het werkt; je .tk zou nu naar je website moeten gaan

* stap 9: zet je PC NIET uit, want dan is je webpage offline ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan