Website moet heel lang laden (Joomla 1.5)

Status
Niet open voor verdere reacties.

dyonbrouwers

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2012
Hallo Allemaal,

Ik zit met een klein probleem, ik ben pas geleden overgestapt van hosting aanbieder. ik heb de website en de MySQL database gebackupped en die ook weer geupload bij de nieuwe hostingaanbieder.
Ik heb ook de domeinnamen mee overgenomen naar de nieuwe aanbieder.

Maar nu is het probleem dat als ik de Website wil openen het zeker 10 seconden duurt voordat de website pas opent. ook heb ik dit probleem in de backend. als ik /administrator invul dan komt hij meteen. maar zodra ik inlog duurt het zeker 10/15 seconden voordat ik het beginscherm krijg.

het gaat om de website: www.cafethecadillac.nl

kan mij iemand vertellen waar dit probleem ligt? hoe kan het dat het zolang moet laden?

Met Vriendelijke Groet,
Dyon Brouwers

Hoi Dyon,
Ik heb de index-pagina even als gewone html-pagina geüpload:

Het Chrome ontwikkel-hulpprogramma laat zien:
  • De basis-pagina in het origineel heeft 11,5 seconden wachttijd.
  • Mijn basis-pagina heeft 11 millisec. wachttijd!
  • De aangehangen bestanden aan css, scripts en images leveren in beide gevallen geen vertraging op.

Ik vermoed dat het in iets als de "cache-control" zit: als die nog verwijst naar een cache-server uit de oude constructie, zal deze niet gevonden kunnen worden, zal dit gedurende een sec. of 10 geprobeerd blijven worden, en dan zal de pagina pas na het verstrijken van die maximale wachttijd van het eigenlijke domein komen ipv vanaf een tussenliggende cache-server.

Het fijne weet ik daar niet van, maar hier is een Caching Tutorial: [url]www.mnot.net/cache_docs[/URL]
Waarschijnlijk wordt in Joomla de cache-control met php geregeld. Daarvoor helpt wellicht een Joomla-handleiding.

Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Hallo,

Hartelijk dank voor je antwoord.

Ik ga inderdaad eens aan de slag met de cache. Mocht ik het antwoord vinden zal ik het hier even posten!

Nogmaals bedankt!

Groet Dyon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan