website niet bereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Berichten
304
Zowel met Firefox als met Internet Explorer 8 kan ik de volgende website niet bereiken : www.staplesofficecentre.nl
(Heel raar, want ik heb er eind vorige week nog, via de site, een bestelling gedaan.)
Sindsdien niets in mijn instellingen gewijzigd ( tenminste, niet dat ik weet...)
Ik krijg de volgende melding :
Bij Firefox :

De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.
* Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het
over enkele ogenblikken opnieuw.
* Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt laden.
* Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.

Bij IE 8 :
Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben, waaronder:

•De internetverbinding is verbroken.
•De website is tijdelijk niet beschikbaar.
•De DNS-server is niet bereikbaar.
•De DNS-server heeft het domein van de website niet in een lijst.
•U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.
•Als dit een (beveiligd) HTTPS-adres is, klikt u op Extra en vervolgens op Internetopties en Geavanceerd. Zorg ervoor dat de SSL- en TLS-protocollen zijn ingeschakeld onder de beveiligingssectie.

Alle andere pc's hier in huis krijgen dezelfde melding....

Kan iemand me hiermee helpen ?
Ik heb ook al gebeld met Office Centre ( de winkel ) en daar kunnen ze de site gewoon bereiken....ik snap er niks van !
 
Ik kan de site ook gewoon openen. Mss de instellingen van IE8 terugzetten naar standaardwaarden?
 
Opgelost !
Tenminste, bij Internet Explorer ; extra-opties-beveiliging, hier stond bij "internet" beveiligde modus inschakelen aangevinkt. Heb dit uitgevinkt en nu lukt het weer.
Raar, want ik heb hier zelf niets veranderd ( misschien toch, onbewust ? ). Bedankt voor jullie hulp.
Maar nu zit ik nog met Firefox ; waar zou ik hier kunnen kijken naar een oplossing ?
Had al geprobeerd via extra-opties-netwerk. Hier stond bij "configureren hoe firefox verbinding maakt met het internet" "geen proxy" aangevinkt. Heb dit nu veranderd naar "proxy instellingen van systeem gebruiken" in de hoop dat dit zou werken. Helaas, geen verandering. Dus als iemand hier nog een oplossing voor heeft, heeeeel graag !
Zover nogmaals bedankt voor jullie hulp ; ik laat de vraag nog even onopgelost staan in de hoop dat m'n firefox probleempje nog opgelost wordt !
 
Hoi han2,
Bij mij doet het nietmachinekantoor het op alle browsers (ondanks dat er 113 html-Errors en 56 warnings in hun homepage zitten ;)).

De twee oorspronkelijke meldingen (van FF en IE) kloppen op elkaar: dat is de mededeling als er geen contact met een site gemaakt kan worden.
  1. Het kan zijn dat de server van staplesofficecentre er op dat moment even uit lag (update, dipje, enz.).
  2. Het kan ook zijn, dat de provider van je internet-verbinding in de panne zat (bv. Telfort lag er vorige week een tijdje uit in enkele streken in het Oosten des Lands).
In beide gevallen klopt het dat andere pc's in huis die verbinding ook niet konden maken. Als je wel op andere sites kan komen, is puntje 1 het waarschijnlijkst.

Hij werkt nu weer wel in IE (dankzij uitschakelen beveiligde modus), maar nog niet in FF.
Hm, dat is merkwaardig. Ik zou eigenlijk in IE maar gauw die beveiligde modus maar weer inschakelen, want onbeveiligd surfen vind ik maar niks. - Doet ie het na weer inschakelen van de beveiligde modus nu toch weer in IE?
Wat er eventueel aan de hand kan zijn, is dat de site tijdelijk niet bereikbaar was, en die tijdelijke onbereikbaarheid is blijven hangen (opgeslagen) op de pc's.
Heb je al eens de tijdelijke bestanden-"cache" geleegd?
  • In FF: menu Extra > "Recente geschiedenis wissen ...".
  • In IE: menu Extra > Internetopties > Tabblad Algemeen > Browsegeschiedenis > "Verwijderen...".
Voor de veiligheid kan je ook even kijken of niet toevallig "Offline werken" in het menu Bestand is aangevinkt.

Maar alle slechte dingen bestaan ook uit drieën...

3.
Ook nog mogelijk is, dat de knoop binnenshuis zit. Als een aantal pc's er last van hebben, kan het in de netwerkverbinding zitten (kabeltje losgeschoten, kwakkelig contact ergens, ...), of in een hakkelende router/modem. Modem al eens gereset?

Maar dan zou het weer bij alle websites mis moeten gaan, zou je zeggen, en dat is kennelijk niet het geval.

Kortom: snappen doe ik het niet echt.

Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
csshunter, heeeeel erg bedankt voor je geduldige en vooral duidelijke uitleg ! In Firefox heb ik het inmiddels weer werkend dankzij jouw tip over het wissen van de geschiedenis. Zo gedaan, en ik kan weer op de site !
Internet echter is een ander verhaal ; ik heb de beveiligde modus weer ingeschakeld en vervolgens werkt het daar weer niet ! Wel ook hier de tijdelijke bestanden gewist. Offline in menu bestand staat bij beiden gewoon uit. Kortom, ook ik snap er geen biet meer van ! :eek: (Ik laat dit postje nog even open/onopgelost staan ) Toch heel erg bedankt ! Mocht er nog iemand met suggesties zijn, graag !
 
Die Internet Explorer toch! :shocked:
Op IE7 krijg ik 'm gewoon door; en anderen op IE8 ook, staat hierboven.
Krijg je op IE8 weer de mededeling "De webpagina kan niet worden weergegeven", of komt alleen de site niet opdagen?
En pakken de andere pc's in huis 'm inmiddels wel, of ook nog steeds niet?
  • Ook misschien nog te proberen: PC uitzetten, schoon opstarten, lege IE-pagina openen, dan alles legen, dan veiligheid weer aanzetten, alles afsluiten en herstarten, en dan pas naar de staplers kijken. Je weet maar nooit! *)
Met vriendelijke groet,
CSShunter
__________
*)
Behalve de opgeslagen "Tijdelijke Internet bestanden" gaat een pagina ook het tijdelijke werkgeheugen van de computer in. Als een webpagina in beeld is, zit het daar in. Wissen van de Temp-map wist dan de 1-tjes en 0-lletjes in het werkgeheugen niet. Heeft mij wel eens parten gespeeld.

PS:
Pakt ie een los plaatje ergens op die site wel op in IE8?
Bv.: www.staplesofficecentre.nl/App_Themes/ol-OL/images/wrapper/top_bg.gif
 
Laatst bewerkt:
Het plaatje is geen probleem ; dit pakt hij direct !
 
Het plaatje is geen probleem ; dit pakt hij direct !
Juistem! Dan kan IE8 dus wel de verbinding naar de site maken, maar schiet alleen de pagina's af via zijn beveiligde modus.
Ergo: het ligt niet aan de site, maar aan jouw IE8 (maar dat wisten we al, want FF doet het bij jou wel). Een "privé-probleem"...

Wat me nu nog te binnen schiet:
Als je niet zelf in je IE8 instellingen hebt gewijzigd, dan zou het misschien een (automatische) update van IE8 kunnen zijn, die conflicteert met een (niet-Windows) firewall- of antivirus programma op je pc (ga er even vanuit dat het een Windows-kast is).
  • Heb je zo'n andere firewall op je kast staan?
  • Zo ja, staat tegelijkertijd de Windows-firewall aan? Wat gebeurt er als je die uitzet?
  • En omgekeerd, doet IE8 het wel als je de andere firewall uitzet?
O, zijn trouwens op de pc wel de laatste Windows-updates opgehaald en geïnstalleerd? Check: www.windowsupdate.com/ - behalve in wel binnengehaalde updates zou het ook juist aan niet binnengehaalde updates kunnen liggen!

Nou, meer weet ik echt niet! :rolleyes:
Met vriendelijke groet,
CSShunter
______________
PS:
Maar het is me de site wel!
De homepage is 1,2MB, er zitten 315 HTTP Requests in, meer dan 300 images (ter waarde van 880kB, op 1 pagina! terwijl er 34 gerefereerde images niet bestaan op hun server), een bulk van 230kB aan javascript (en 2 niet bestaande scripts), naast die ruim 100 html-errors...
Daar schieten me ook zonder Fisherman's Friends de tranen van in de ogen! :d
 
Laatst bewerkt:
Daar schieten me ook zonder Fisherman's Friends de tranen van in de ogen! :d
:D:D:D:D: je hebt helemaal gelijk.......
Ik denk dat ik het gewoon hierbij laat ; ik heb FF als standaard browser staan ( bevalt me veel beter dan IE ) en hier werkt het gelukkig weer. Maar toch weer bedankt voor je uitleg en advies !
Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan