Website onbereikbaar - ik weet geen raad meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

lounge

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2011
Eind vorig jaar ben ik het concept DJ-Lounge gestart, op een server van Antagonist. Al gauw werd het antagonist pakket té klein voor onze website (3g web ruimte en 60g dataverkeer).
We besloten onze website te verhuizen naar een Amerikaanse server - HostGator. Dit webhosting bedrijf bood ons dé oplossing, althans dat dachten we.
De verhuizing naar het Amerikaanse webhosting bedrijf kwam de snelheid niet ten goede en besloten zo'n 3 maanden geleden te verhuizen naar versio.nl. Als eerst op een shared hosting, daarna op een VPS en tenslotte op een dedicated server.

Bij iedere verhuizing zijn de nameservers verandert in de ip's van de server. Vanaf het moment dat we onze website verhuisden van HostGator naar de Nederlandse webhosting hebben onze bezoekers problemen om de site te bereiken, omdat:

'een selectieve groep bezoekers (ca. 25 procent) krijgt de 'this account has been suspended' te zien' - welke is ingesteld door HostGator op het moment dat ons contract daar afliep. Als deze selectieve groep onze website nu bezoekers - komen zij nog steeds op de pagina dj-lounge.nl/suspended.cgi met veel reclame erop van HostGator.

Zowel HostGator als Versio hebben wij al op de hoogte gesteld van dit probleem, alleen beide bedrijven geven aan de oplossing niet te weten. Helaas reikt mijn eigen kennis niet ver genoeg om de oorzaak hiervan te ontdekken.

Hetgeen wat de bezoekers al hebben geprobeerd die deze suspended pagina te zien krijgen:

-dns flush.
-custom host file nagekeken.

Daarnaast hebben wij de Records gecontroleerd van dj-lounge.nl - welke volgens mij ook juist staan ingesteld.
Heeft iemand een idee waar het probleem kan liggen en hoe dit op te lossen is?

Een voorbeeld van de pagina die de bezoekers te zien krijgen:

G5Ryf.jpg

N.b. het andere domein www.dj-lounge.com bereiken zij wél, maar krijgen dan de volgende screenshot te zien:

R0rfT.jpg

de dnsrecords zijn nog niet aangepast? lijkt mij dan toch bij de nieuwe webhost te liggen.

Ik mag hopen dat je websites lánger dan 14 dagen zijn gemigreerd, want de expire -waarde van zowel dj-lounge.com en dj-lounge.nl is momenteel 14 dagen. Dat betekent dat verwijzingen naar het hostgator adres maximaal 14 dagen gebruikt mogen worden, en dan automatisch vervallen. [Voor 99% van de bezoekers zal gewoon de TTL gevolgd worden, dus zal de overgang van hostgator naar je nieuwe provider binnen 1 dag bekend zijn.] Dit probleem ligt aan slechtwerkende DNS-resolvers die door de getroffen bezoekers wordt gebruikt. (Zie hieronder over TTL, die een goedwerkende DNS-resolver nooit zou overschrijden: De nieuwe (bijgewerekte) DNS-informatie wordt binnen de TTL opnieuw opgehaald.)
Het kan nog eens zo zijn dat 'vroeger' expire waarde en/of de TTL waarde op een nóg langere periode stond, maar ik kan niet beoordelen.

Samenvattend:
Als ik ervan uit mag gaan dat de expire duur nooit langer is geweest dan 14 dagen én het probleem langer dan 1 dag (=TTL) voortduurt, dan zouden je websites over 14 dagen voor de getroffen bezoekers niet meer toegankelijk moeten zijn (DNS-error). [Tenzij, toevallig, de problemen met de DNS-resolving tussentijds is opgelost.]
Degenen die het probleem hebben hebben dus een probleem met hun DNS-resolvers. Soms zijn dat de DNS-resolvers van hun respectievelijke providers, soms de thuisrouters thuis.
Ook kan er malware op de pc's van de getroffenen staan die alle DNS-aanvragen omleiden naar een door hackers etc. gecontroleerde DNS-resolver, die wellicht niet goed functioneert.

Een tip die zou kunnen helpen (workaround): Vraag de getroffen bezoekers hun DNS-server ingang van IPv4 'vast' in te stellen op de DNS-servers van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4). Die resolvet prima (ook de 'nieuwe' DNS-ingangen van DJ-Lounge.com en DJ-Lounge.nl).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
trouwens, ik krijg wel de goede site nu.
op .com en .nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan