Website Onder Constructie

• Onderwerp starter Onderwerp starter SvU
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SvU

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
Ik ben op zoek naar een manier om een site of applicatie tijdelijk op slot te gooien. Nu is dat niet zo'n bijzonder groot probleem, dat werkt nu namelijk al met XML. Het zou ook prima met PHP kunnen, maar ik heb even geëxperimenteerd met XML.

Onder het kopje 'Instellingen' in de applicatie kan een webmaster de site op slot doen. Deze variabele wordt veranderd in het XML-bestand en uitgelezen in de header. Ik wil het echter een stukje verder doorvoeren:

Veronderstel dat je een webshop hebt, met administrators en klanten. De administrator gooit de site op slot, maar er zijn nog klanten op de website actief. Nu wil ik zorgen dat iedereen die op de site komt de melding 'Site gesloten' ziet, maar dat mensen die op de site zijn de applicatie kunnen gebruiken tot ze het venster wegklikken.

Heeft iemand enig idee hoe ik zoiets zou kunnen aanpakken?

Als het goed is heb je voor de mensen die ingelogd zijn een cookie of een sessie bewaard.

Dan voer je eerst een controle op die "slot"-variabele uit en daarna op de login.
PHP:
if($slot == 1) {
  if($login) {
    $gesloten = false;
  } else {
    $gesloten = true;
  }
}
if($gesloten) {
  echo 'Wegens onderhoud gesloten';
} else {
  // shop weergeven
}
Iets in die trend.

Exact, maar het probleem is dus dat ik het ook wil kunnen controlen als men niet is ingelogd. Is de enige optie om dan gewoon standaard een sessievariabele aan te maken, ook al ben je niet ingelogd?

Dus je wilt gasten ook via dit principe laten werken?

Wellicht kun je het combineren met je login-sessie. Dat je daar 2 waardes voor hebt.

Je maakt dan standaard de sessie aan maar dan met waarde 1, dat houdt in dat ze gast zijn. Zodra iemand in is gelogd zet je die waarde op 2.

Ik dacht al zoiets ja, thankx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan