website online zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

cinrob

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2005
Ik heb me een paar dagen beziggehouden om met frontpage 2003 een website te maken (eigenlijk mijn oude site die ik ooit met zo een tripod builder gemaakt heb te verbeteren) en nu wil ik hem online zetten.
publish website, en dat doet hij ook, maar ik krijg niet de site te zien, maar 3 links en pas als ik op de onderste link klik, komt mijn site tevoorschijn. Dit heeft iets te maken met de index pagina denk ik maar ik weet niet precies wat.
Is er iemand die mij zou kunnen uitleggen wat ik kan doen?

hier is de link, zo zie je meteen wat ik bedoel:
http://users.telenet.be/cindyenrobbie/

De pagina noemt nochthans index.html (denk ik, want ben een beginner, is de eerste maal dat ik dat doe)

Als ik op jouw link klik krijg je twee mappen te zien zonder dat daar een index.html staat, deze staat wel in de map /mysite9 vandaar dat je pas op die link jouw site te zien krijgt.
Kort gezegd, de link die je geeft naar een website moet ook een index.html (.htm) bevatten anders zal je geen site te zien krijgen.

Ok, dat heb ik begrepen, maar waar in frontpage kan ik die index daar dan plaatsen? en hoe. Ik weet dat die index het probleem is maar ik weet niet hoe dat op te lossen

mijn eerste pagina, home heb ik index.htm genoemd.
heb al overal zitten knoeien, in frontpage, in mijn mappen waar ik mijn site opgeslagen heb, maar het blijft zo, allez heb ondertussen een link minder maar t is nog niet zoals het moet.
Ik weet dat ik die home page index.htm moet noemen maar als ik in frontpage kijk dan staat die daar ook zo genoemd, dus ik weet niet waar ik dat kan veranderen of hoe.

Op de server waar je je page host, kun je mappen aanmaken en pages uploaden.
De mappen die er staan zijn prima, maar index.html moet daar ook direct staan en niet in een map.

Bijvoorbeeld: maak op je pc een map met de naam: "mijn homepage". en maak daarin submappen o.a. " mysite9"
Sla hier ook de homepage index.html op.

Als je nu gaat uploaden naar je server, upload dan de hele inhoud van de map "mijn homepage", maar niet de map zelf.

Als je nu linkt naar je page, gaat de server eerst op zoek naar index.html. Die wordt dan gevonden.

Wat er nu gebeurd is, dat de server index.html niet op de "root" vindt, en daar alleen mappen (zoals mysite9) ziet. Die worden dan dus ook weergegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan