Website onprintbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Uturn

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Hallo, weet iemand of het mogelijk is ervoor te zorgen dat het onmogelijk is de inhoud van mijn website te printen?
Ik zou bijvoorbeeld de menubalk weg kunnen laten, maar dat is niet erg prettig. En het blijft dan toch mogelijk om de inhoud van de site te kopieren naar een ander programma zoals Word en dan te printen.

bvd,

Nee er is altijd wel iets op te vinden om de inhoud van je site te printen. Maar waarom wil je dat zo graag voorkomen? Je publiceert toch geen staatsgeheimen?;)

Als je iets wil publiceren waarvan je niet wil dat anderen het zomaar kunnen overnemen (printen, kopieren etc) dan kun je eventueel pdf overwegen, dat kun je beveiligen. Hoewel, ook daar geldt; niets is waterdicht!

dat is bij marktplaats ook, maar je kan altijd een printscreen maken!
:)

Je kunt in het allerstomste geval nog een foto nemen van je beeldscherm en die afdrukken.

De enige manier om te zorgen dat mensen je website niet afdrukken is em niet online zetten.

Bedankt voor de reacties. De reden dat ik mijn website onprintbaar wil maken is omdat ik niet wil dat het geprint wordt. Ik heb liever dat het op het scherm wordt gelezen met alle links erin. Ik heb zo eens wat proefsites door collega's laten lezen en die begonnen allemaal gelijk te printen. Bovendien heb ik een hoop tijd en moeite gestoken aan de inhoud en ik wil niet dat dit in hand-outs rondgaat.

Ik begrijp dat onprintbaar maken onmogelijk is, maar wil wel de allereerste impuls tot printen ontmoedigen.
Ik heb nu een style sheet gemaakt (MolPrint.css):
Code:
.Teksten {
  display: none;
}

#sitenav, #hoofdblok {
  display: none;
}
En in de html:

HTML:
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="print" href="MolPrint.css">

<body class="Teksten">
    <div id="sitenav">
        Navigatiemenu
    </div>
    <div id="hoofdblok">
        Inhoud site
    </div>
</body>
Maar het wordt nog steeds gewoon helemaal uitgeprint!:confused:
Hoe komt dit?

't Is merkwaardig.
Ik heb even deze testpagina met jouw codes gemaakt: printless.htm, en die geeft bij Bestand>Printvoorbeeld keurig een wit A4'tje te zien.

Zit het stylesheet wel in dezelfde directory als je pagina? En zijn dezelfde hoofd- en kleine letters MolPrint.css gebruikt voor het geuploade bestand zelf en de link naar het bestand op de pagina?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Bedankt csshunter, het werkt nu wel:):thumb:
Ik weet niet precies wat er fout zit. Maar de tekstfile voor de css was in de folder niet als het icoontje voor css-files zichtbaar, maar gewoon als standaard text file. Het had wel de extensie .css. Ik heb dat veranderd en nu werkt het dus wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan