Website op andere computer bijhouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiltin

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
337
Hallo,
Ik heb een bedrijf met website overgenomen en heb de website zelf bijgehouden met Frontpage. Nu wil ik de website ook kunnen bijhouden op een andere computer, bijv. een laptop. Hoe kan ik nu de website die online staat op die andere computer plaatsen en opslaan, om hem bij te kunnen werken?
Ik hoop dat de vraag duidelijk is?
 
Hallo,
Ik heb een bedrijf met website overgenomen en heb de website zelf bijgehouden met Frontpage. Nu wil ik de website ook kunnen bijhouden op een andere computer, bijv. een laptop. Hoe kan ik nu de website die online staat op die andere computer plaatsen en opslaan, om hem bij te kunnen werken?
Ik hoop dat de vraag duidelijk is?
de site bijvoorbeeld met een ftp programma downloaden naar je pc en dan de gedownloade site openen met frontpage (als je die wilt gebruiken)
 
Dat heb ik al gedaan, maar ik ben gewend om met 2 vensters te werken met dus een lokale site en een online site. (Zeg ik dat goed) Zo werk ik de lokale bij en synchroniseer of upload de gewijzigde site.
Dan moet ik toch een versie op mijn computer opslaan?
 
Dat heb ik al gedaan, maar ik ben gewend om met 2 vensters te werken met dus een lokale site en een online site. (Zeg ik dat goed) Zo werk ik de lokale bij en synchroniseer of upload de gewijzigde site.
Dan moet ik toch een versie op mijn computer opslaan?

ik weet niet exact of dat in fp zo kan, ik weet wel dat het in dreamweaver zo werkt
 
Ja, zo doe ik dat ook op mijn PC. 2 schermen.
Nu wil ik dat ook op mijn laptop. Dus op de een of andere manier moet ik de website opslaan op mijn lokale computer. In FP vind ik het antwoord niet, want ik heb de engelse versie en engels is niet mijn sterkste kant.
 
Met FTP kun je jouw bestanden die online staan toch gewoon opslaan op jouw computer, dan zijn het ook 'lokale bestanden'...
 
Hoi, voor mij werkt het zo het beste:

- maak op je laptop in frontpage een nieuwe site aan met dezelfde naam
- ga dan naar "web publiceren"
- voor wachtwoord e.d. in
- als je connectie hebt dan natuurlijk niets publiceren, want je heb niets op je site op de laptop staan en de indexpagina is nog leeg, dan
- in het rechter scherm de pagina aanklikken welke je wilt bewerken en dan in het midden van de 2 schermen op het pijltje van rechts naar links klikken (dus van het web naar je laptop zal ik maar zeggen)
- je kunt dan de pagina bewerken en dan publiceren door op het pijltje van links naar rechts te klikken (dus van laptop naar het web)
- onthoud dan natuurlijk wel welke pagina's je veranderd heb want die moet je dan op je gewone computer wel weer even op dezelfde manier binnenhalen want anders gaat het bij het publiceren mis omdat je nieuwe (op de laptop bewerkte pagina overschreven wordt door de "oude pagina")

heel simpel eigenlijk, alleen even goed opletten

Je kunt ook op de laptop je site volledig binnenhalen met frontpage, je hebt dan in een keer alle bestanden!

dan bewerken en publiceren en op je gewone computer de gepubliceerde bestanden binnenhalen op bovengenoemde manier enz....

Succes!
 
Dank je wel. Zover was ik ook al, maar ik heb alleen een mappenlijst en één venster.
Hoe krijg ik 2 vensters?
 
Om de besteanden van Internet naar je 2e Pc te,
Belangrijk maak eerst een nieuwe MAP aan b.v Mijn website ook de volgorde moet gelijk zijn!
Dus als op de eerste Pc de map onder C:/ mijn website dit moet gelijk zijn aan de andere Pc en waarom dit is zet je het op een andere plaats dan krijg je problemen veelal zijn de Plaatje/foto's dan voor zien met een kruisje.
Let ook op als je met 2 Pc ga werken dat als je iets met de eerste Pc heb bewerkt en geupload dat nog niet op je tweede Pc staat.
Eigenlijk erg lastig je krijg snel fouten.
Het over zetten vanaf het internet is erg makkelijk,
Met FTP
of
Brand de gegevens even op een Cd of Stick kan je zo weer in lezen.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie hulp.
Ik gebruik FP gewoon met 1 venster. Het lukt me niet anders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan