Website op IP-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendenoot

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Hallo, ik heb net Apache, PHP en MySQL geïnstalleerd. Op http://localhost/ werkt alles goed (MySQL nog niet getest), maar ik dacht dat je dan op het adres van je IP-adres die site ook kunt zien, maar als ik nu naar de site op mijn IP-adres ga, krijg ik een site met allerlei informatie over onze computer en internetverbinding. Hoe krijg ik daar mijn eigen site op? Of gaat dat niet?

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat dat het menu is van je router of modem? Je zult dan daarin poort 80 moeten forwarden naar het lokale ip-adres van jouw computer. ( start> uitvoeren > cmd .. ipconfig /all)
Dan weet hij waar hij het naartoe moet sturen, en zal hij dat menu niet meer serveren. Soms is het ook mogelijk/nodig om het menu te laten serveren op een andere poort, maar dit kan je dan instellen in het menu.

Hoi,

Ten eerste zou ik je ip adress hier maar niet neer zetten...

Heb je bij localhost wel alles goed ingesteld... komt soms maar op 1 dingetje aan...

Tevens index op je pc te staan...

Groetjes, Dj Viper

pmeijne zei:
Ik neem aan dat dat het menu is van je router of modem? Je zult dan daarin poort 80 moeten forwarden naar het lokale ip-adres van jouw computer. ( start> uitvoeren > cmd .. ipconfig /all)
Dan weet hij waar hij het naartoe moet sturen, en zal hij dat menu niet meer serveren. Soms is het ook mogelijk/nodig om het menu te laten serveren op een andere poort, maar dit kan je dan instellen in het menu.
Ik snap niet wat ik moet doen na dat ik 'ipconfoig /all' heb ingetypt. En van wat je daarna allemaal zegt snap ik ook helemaal niks.
DjViper zei:
Hoi,

Ten eerste zou ik je ip adress hier maar niet neer zetten...
Waarom niet?
DjViper zei:
Heb je bij localhost wel alles goed ingesteld... komt soms maar op 1 dingetje aan...

Tevens index op je pc te staan...

Groetjes, Dj Viper
Ja, ik heb een index.php op mijn pc staan.
XP_PC zei:
Even instellen bij Apache?
Hoe? Ik heb er heel weinig ervaring mee.

Alvast allemaal bedankt voor het reageren.

Hoi,

Een ip adress is handig voor hackers... waarschijnlijk...

Maar op je vraag zou ik verders ook niets meer weten.. wat het anders kan zijn, waarschijnlijk zoals pmeijne zegt een port open zetten in je router... maar wat hij er precies mee bedoelt is voor mij ook een beetje acracabara..

Groetjes, Dj Viper

Als je achter een router zit is het verdomt lastig om zelf je eigen server van binnen te benaderen. Je zou het kunnen proberen door te surfen via de proxy van je provider: eerst naar buiten, en dan weer naar binnen.

En weet je zeker dat je niet uitkomt op de admin pagina van je router?

teacher zei:
Als je achter een router zit is het verdomt lastig om zelf je eigen server van binnen te benaderen. Je zou het kunnen proberen door te surfen via de proxy van je provider: eerst naar buiten, en dan weer naar binnen.
Uhm, wat is proxy?
teacher zei:
En weet je zeker dat je niet uitkomt op de admin pagina van je router?
Nee, dat weet ik niet zeker, want ik weet helemaal niet hoe dat ding werkt. Ik wilde gewoon even testen of het mogelijk was om een website op eigen computer te zetten, misschien voor later gebruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan