Website op je eigen pc hosten

Status
Niet open voor verdere reacties.

DKF

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
Berichten
26
Maar kun je me misschien uitleggen hoe je je sites op je eigen systeem host. Lijkt me wel interessant.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat bedoel ik niet. Dan kan alleen ikzelf dat dien. Ik bedoel ook dat andere mensen dat kunnen zien.
 
Dat bedoel ik niet. Dan kan alleen ikzelf dat dien. Ik bedoel ook dat andere mensen dat kunnen zien.

Als ( in het geval achter een router), de juiste poorten geopend zijn, dan kunnen anderen ook je website bekijken, door het ipadres van jou, als adres in te typen.

Als bijvoorbeeld je IP-Adres: 12.34.567.891 is.
Is je siteadres: http://12.34.567.891/
 
De bandwith en grootte. Hangen die af van je eigen PC en internet-aansluiting?

En de laadtijd van je website is die relaterend met je internet aansluiting? en welke poorten moeten open staan of is da bij iedereen verschillend.
 
Laatst bewerkt:
De bandwith en grootte. Hangen die af van je eigen PC en internet-aansluiting?

En de laadtijd van je website is die relaterend met je internet aansluiting? en welke poorten moeten open staan of is da bij iedereen verschillend.

Dataverkeer en snelheid ligt aan je eigen internetverbinding, je draait hem ook op je eigen pc he...

De poorten die open moeten staan voor je site:

80 en 8080

Als je ook andere dingen wilt gebruiken zoals php, moeten er nog een aantal poorten opengezet worden, dit kan je wel vinden @ google...
 
Dus als ik mijn PC afsluit dan ligt mijn website dus meteen plat? Of werkt hij ook gewoon als mijn PC uit staat.

Als hij uitstaat, maar de server werkt wel. Vreet hij dan nog stroom of iets dergelijks/
 
Dus als ik mijn PC afsluit dan ligt mijn website dus meteen plat? Of werkt hij ook gewoon als mijn PC uit staat.

Als hij uitstaat, maar de server werkt wel. Vreet hij dan nog stroom of iets dergelijks/

Hij werkt dan natuurlijk alleen als hij aanstaat, en het webserver programma aanstaat...
 
Kan je ervoor zorgen dat er een melding komt zoiets als:

sorry, de site is gesloten! je kunt morgen vanaf 8.00 weer komen surfen.

of komt er als je server uitstaat zo'n lelijk niet gevonden pagina.
 
Kan je ervoor zorgen dat er een melding komt zoiets als:

sorry, de site is gesloten! je kunt morgen vanaf 8.00 weer komen surfen.

of komt er als je server uitstaat zo'n lelijk niet gevonden pagina.

Je kunt wel met een andere host kijken hoelaat het is, en dan een melding geven dat hij uit staat...

en anders gewoon doorsturen naar je host thuis, maar dan heb je nog een host nodig :p

Normaal krijg je zon niet gevonden pagina iig
 
Vraag een eigen plek gegeven aangezien het een vraag in andersman topic was
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan