Website opent slecht/raar/niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Susannex

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2008
Hallo Allemaal, ik heb al een aantal jaar een eigen website, en sinds kort reageert hij vreemd. Als naar mijn site surf dan komt er onderin beeld te staan dat hij *** aan het laden is. Dit is nieuw, want dat deed hij in de afgelopen jaren niet. Thuis krijg ik geen meldingen, maar ik heb geen virussen, mijn PC is volledig schoon. (Pas nagecheckt door mensen van een antivirus club) Op mijn werk gaf hij laatst echter een virusmelding (Trojan).

Weet iemand wat dit nou precies is, en beter nog, hoe ik hier vanaf kan komen?
Alvast, dank!

Groetjes, Susanne

Laatst bewerkt:
Ik heb even je site bekeken en kan je mededelen dat je site gehackt is en je site naar users van je site verschillende virussen stuurd. Dus ga AUB nou niet naar die site toe want dan is meteen je computer besmet met virussen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Site beheerder haal je site offline en laat je provider van je site even kijken ben bang dat je server helemaal opnieuw geinstalleerd moet worden !!!!! Maar haal de site vlug uit de lucht want je verspreid zo onnodig virussen en maakt onnodig slachtoffers met je site !!!!!!

Ik zou je dan ook willen vragen haal de link van je site hier weg en ga te rade bij je provider !!!!!

Wel vreemd dat ik dan totaal geen virus op mijn computer heb, en nergens aan kan treffen. Mijn computer is compleet virusvrij. En profs hebben ernaar gekeken en die vertelden me dat het met JAVA te maken heeft. Ik zal sowieso even contact opnemen met de host.

Wel vreemd dat ik dan totaal geen virus op mijn computer heb, en nergens aan kan treffen. Mijn computer is compleet virusvrij. En profs hebben ernaar gekeken en die vertelden me dat het met JAVA te maken heeft. Ik zal sowieso even contact opnemen met de host.

Laat me niet lachen zet mcafee eens op je pc en kijk dan nog eens !!!!!
Norton kapersky en je eigen werk vinden hem ook dus denk eens na !!

Je vraagt aan ons of we je willen helpen haal dan eerst die site van deze pagina af en dan zullen we eens kijken voor je !!!

Mijn computer is een paar dagen terug nog helemaal nagekeken, ik heb hem toen gescand met Kaspersky Online, Bitdefender EN Norman, die vast op mijn computer staat. Je kan ook minder aanvallend reageren. Daarbij schoon ik mijn computer iedere dag met CCleaner, EasyCleaner, Spybot S&D en Ad-Aware. Mijn systeem is nagecheckt via Hijack This, en daarin was mijn computer helemaal schoon. Ik ga zo de link weghalen, rustig maar. :)

Ik zie dat jeje site hebt gehost in Denemarken bij One.com. Wat is er namelijk aan de hand met je site is dat er kwaardaardige codes zijn toegevoegd aan je site die je automatisch mee binnen krijgt als je de site bezoekt. Wat er dan helaas aan de hand is dat je linux en of windows server besmet is met een virus. Er is een hacker lags geweest die hier voor gezorgd heeft. Dit kan al gebeurd zijn via je server login met plesk, en of cpanel of andere server login software. Ik neem aan dat jij zelf niet weet hoe je de server compleet opnieuw moet installeren hiervoor heb je ook een root toegang nodig !!

Dus lijkt mij het beste dat je One.com een email schrijft dat er virussen worden verstuurd via je site dan zullen zij je helpen om de server opnieuw op te zetten !!

Heb je wel root toegang kan je de server zelf opnieuw installeren en voor een nieuw server software zorgen en een backup van je site terug kopieren. Ik hoop dat je een backup van je site hebt zonder virussen. Mocht je dit niet hebben kan het zijn dat je provider nog een backup heeft.

Succes als je nog vragen hebt hoor ik het wel !!

Hij is inmiddels weg. :) Weet je 100% zeker dat het in de website zit, of dat het vanuit bijv. een fotoalbum komt, die gelinkt staat op de website? Anders heb ik denk ik wel een idee waar het aan ligt, namelijk. (PS. Ik ben totaal geen computerleek, dus denk niet dat ik niet weet wat ik aan het doen ben, ofzo.)

Het gaat me niet zozeer om de bestanden die op de website staan, die heb ik op mijn computer opgeslagen als alle teksten etc. Het gaat me meer om mijn fotoalbum waar meer dan 3500 foto's in staan. ;) (Die heb ik ook wel ergens op een CD, maar toch, daar zaten vele uren werk in.)

Mijn computer is een paar dagen terug nog helemaal nagekeken, ik heb hem toen gescand met Kaspersky Online, Bitdefender EN Norman, die vast op mijn computer staat. Je kan ook minder aanvallend reageren. Daarbij schoon ik mijn computer iedere dag met CCleaner, EasyCleaner, Spybot S&D en Ad-Aware. Mijn systeem is nagecheckt via Hijack This, en daarin was mijn computer helemaal schoon. Ik ga zo de link weghalen, rustig maar. :)

Dit is niet vervelend bedoeld wil je alleen duidelijk maken dat je site nu bezig is om meerdere pc's van onwetende gebruikers aan het besmetten is en als ik dan een luchtig antwoord krijg dan ga ik wat anders reageren. Ik zelf ben een systeembeheerder die hier iedere dag mee bezig is en ik heb geen zin als ik voor je achter je probleem aan ga om een discussie te krijgen dat jij geen problemen hebt !!

Hoe kan het nu dat de virussen niet bij je worden gedetecteerd zul je dan zeggen ook niet nadat er anderen naar hebben gekeken !!

Virussen laten hun niet altijd zien op pc's die al besmet zijn, loopt een virus al op een pc en je gaat dan een virusscanner installeren kan het gebeuren dat de virusscanner de virussen als veilig aanmerkt !! Is dit nou door 1 virusscanner gebeurd nemen de andere virusscanners het over en krijg je geen meldingen meer van virusscanners die je dan installeerd !!!!

Ik heb net een email verstuurd naar one.com, ik ga nu kijken of ik mijn website offline krijg ;)

Het zit dus op je server want als je al in je index.html binnen komt begint de site al verschillende kwaadaardige codes te versturen.

Om je site offline te halen kan jeje index.html even van naam wijzigen bijv in toegang.html.

Nadat je morgen van je provider antwoord hebt gekregen kan het zijn dat hun met een interne virusscanner je server onder handen nemen en je site weer virus vrij is !! Dan kan je namelijk toegang.html weer veranderen in index.html en is je site weer in de lucht. ;)

Wil je hier nog wel even laten weten hoe het verder gaat met je site en kom je er met je provider niet uit wil ik je altijd verder helpen om je uit de problemen te helpen.

Succes. :thumb:

Ja, ik had het al voor elkaar gekregen, bedankt! Hij is nu dus offline. Ik laat het weten als het is opgelost of wat dan ook. Bedankt voor je hulp!

Ok niets te danken, mocht je mijn hulp nog nodig hebben kan je me ook een pm sturen. Succes met one.com en je site hij zag er wel leuk uit. ;)

Hey! Inmiddels heb ik met de livechat van one.com het voor elkaar gekregen om het script uit de website te halen. Als het goed is is hij nu script cq virusvrij. Ben nu bezig om dingen die ik verwijderd had er weer terug op te zetten en even fris opnieuw te starten. Bedankt voor de hulp!:D:love:

Als je site terug is wil ik hem best even testen voor je !! Ben erg blij dat ze de site voor je hebben nagekeken en het probleem hebben opgelost voor je. :thumb:

Wij als community kunnen je bij dat soort problemen met sites helaas niet helpen en kan alleen je host je helpen want geloof me dat ze ook meteen een interne virusscanner over je site hebben gestuurd die de codes en scripts hebben geelimeneerd. Ik heb nog 1 tip voor je verander je inlog naam of wachtwoord zodat een onbevoegde niet opnieuw toegang kan krijgen op je server.

Veel succes met je site !!!!!!!! :thumb::thumb::thumb:

Ja, dat had ik al gedaan. Ze zeiden eerst dat het probleem bij mij lag, maar toen ik mn domein gaf, aan die chatmedewerker, toen ze ging kijken bleek dat er een script op elke pagina was gezet, waardoor hij die meldingen gaf. Dit script heb ik weggehaald, inclusief heel veel pagina's die ik toch nooit gebruik of die door mensen gebruikt worden en het probleem doet zich niet meer voor, althans. Hij geeft onderin beeld niet meer aan dat hij rare dingen aan het laden is, enzovoorts. Inlognaam veranderen gaat lastig omdat je bij one.com moet inloggen met je domein, en dat verander je niet zo 123 he ;). Ik laat nog wel van me horen als ik hem weer helemaal back online heb ;) (Dat zal wel volgende week worden maargoed, het grote probleem is inmiddels toch verholpen.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan