website opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Onze vereniging vraagt mij een website te maken waar wekelijks de uitslagen van de bridgeclub op worden vermeld.
Met wat extra pagina's zoals reglement - bestuur - lief en leed enzovoort.
Ik kan dit maken met front-page en naar een met een TFP programma naar een "server" zetten.

Hoe ik dat laatste doen moet weet ik niet meer. Heb ik dan een abonnement voor een Server nodig?

Kan iemand mij de stappen geven welke ik nodig heb.

Alvast dank

zoiets als de site ridderbridge . nl

Een eigen server is best overkill en best duur.

Je doet er beter aan om eens een goed webhostingbedrijf te zoeken die jouw de ruimte bieden om je site naar hen up te loaden (via FTP). Bijvoorbeeld bij Deziweb. Ook de domeinnaam-aanvraag regelen hun.

Verder is Frontpage bijzonder verouderd. Je kan je misschien beter verdiepen in het online Wordpress wat je kan uploaden waarna je in een handomdraai je site mee kan opzetten.

Mocht je nog vragen hebben, dan horen we het graag. Succes ☺

Hoi,
idd wordpress is makkelijk aan te leren en gratis. Als je gratis hosting zoekt, hostinger.nl is zeker niet slecht.
Succes

Gelukkig is hosting en een .nl domeinnaam ook niet zo duur.

Ik heb de handleiding (16 pagina's) geprint.
Heeft u misschien een voorbeeld zodat ik een beetje idee heb hoe het er uit kan zien? (Voor een 76 jarige een hele uitdaging).
Groet...

Voor Wordpress kan je 1001 soorten layouts (templates) downloaden. De eerste stap is het regelen van webhosting en een domeinnaam.

Hoi,
Alle bewondering voor een 76 jarige om u nog aan zoiets te wagen.:thumb:
Hierbij een heel simpel voorbeeldje gemaakt met wordpress (heeft mij een half uurtje gekost), heb je alvast een idee.
http://pc-in-nood.xyz

Laatst bewerkt:
Beste?

Tja, of het niks is. HELP.

Vraag 1: Ik heb een .html file met de bridge-uitslagen, hoe krijg ik deze in een pagina?
-----------------------------------------------------------------------------------------

Ik ondertussen het handboek WordPress 4.0 ontvangen.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Er zijn natuurlijk eerst een paar vraagjes,
Heb je al een hosting die PHP aanpakt?
Heeft uw club een website?
Heb je al een wordpress basis opgezet?
Wat betreft uw laatste vraag, gewoon de tekst copieren en plakken in de juiste pagina is de makkelijkste manier.
Als het allemaal acracadabra is wil ik wel ea voor u opzetten, je kan mij altijd een een mailtje sturen, klik op mijn naam gast0660

Ik was al zo vrij geweest een mailtje te sturen, ik neem het aanbod met beide handen aan. Als is het maar om vragen te stellen.
Ik heb in het grijze verleden al eens een site gemaakt die nog steeds in de lucht is. ridderbridge.nl.

Hoi,
Ik heb geen mailtje ontvangen, en kan het ook niet vinden in mijn spam folder,probeer nog eens opnieuw, ondertussen zal ik eens kijken wat hostnet inhoud. Uw ridderbridge had ik al eens bekeken (stond in uw eerste postje) buiten de opzet van de foto's is er verder niets mis mee alleen een beetje verouderd
mvg

Hoi,
Hostnet is perfect, daar zit je in ieder geval al goed:)

Hartelijk dank voor de support.
De leden van de bridgeclub zijn nu al tevreden en daar gaat het om.
Ik zal de handleiding WP 4.4 verder doornemen en kijken wat ik daar nog zinvol van kan gebruiken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan