Website overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

roygerwen

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2012
Hallo,

Ik ben vorige week met de vraag gekomen of iemand me kon helpen met het inloggen op een website.
De site die ik momenteel heb is matig tot slecht te noemen dus moet er een nieuwe komen.
Ik wil een helemaal nieuwe site gaan maken en ga hiervoor ook naar een andere provider.
Mijn vraag aan jullie is welke provider kunnen jullie aanbevelen?
En hoe gaat het overzetten van de domeinnaam in zijn werk want via de oude site loopt ook de mail (gekoppeld aan outlook)?
Kan ik dit beide behouden en online houden tijdens het overzetten?

Alvast bedankt!

Je kan gewoon de naam verhuizen naar de hosting die jij wilt.
Dus zeg, je zit nu bij Strato (ik noem maar wat hè?) en je wilt de naam bij Strato naar Versio verhuizen. Dan kan je dat gewoon regelen, maar je moet dan wel een code hebben, die je dan moet invullen. Die code krijg je bij de hosting waar je weg wilt gaan. Staat meestal al in de administratiegedeelte. Zo niet, dan moet je dat vragen.
Dit duurt een paar dagen en daarna kan je dus bij de nieuwe hosting, je website maken. Het ligt eraan welk pakket je dan neemt bij de naam, maar dan kan je wordpress of joomla installeren en daarvan uit je website maken.

Ik zit zowel met mijn praktijk website bij Strato en met al mijn andere websites (en 2 die ik zelf ook onderhoud voor andere mensen) bij Versio. Ze bevallen mij allebei en.
Je moet gewoon eens kijken wat je wilt en van daaruit kan je je keuze maken.

Bedankt voor de informatie femke!
Maar in de paar dagen die de overgang in beslag neemt kan ik dan nog wel mijn e-mail bereiken ?

Als je de hosting voor je e-mail ook wilt verhuizen, zal dat ook aangevraagd moeten worden.

Indien je zelf de mailserver "in house" hebt staan, is een aanpassing van het MX record voldoende.

Tja, ooit een keer een adres verhuist. Duurde anderhalve dag, zeg maar. Anderhalve dag geen mail kunnen ontvangen, ach......dat vond ik niet zo'n probleem.
Als je zeg maar het e-mail adres gebruikt met info (en dan @jenaam.nl) dan kan je dat blijven gebruiken, mits je natuurlijk bij de nieuwe hosting een pakket neemt die ook mail heeft. (bij mij bleef de mail gewoon binnenkomen op dat adres in mijn mail account Thunderbird, dus ik mistte niets) . Maar omdat je een gehele nieuwe website wilt maken, neem ik toch aan dat je een heel pakket neemt.
Kijk eens bij Versio, als is het alleen maar voor het idee, wat voor pakketten die hebben, het kost daar ook niet zo veel maar je hebt dan wel alles in een pakket.

Wederom bedankt voor de antwoorden!
Ik ben aan het rondkijken naar pakketten zoals je zei, maar anderhalve dag geen mail is toch wel lastig aangezien het om een zakelijk e-mailaccount gaat.
Maar het e-mail adres is inderdaad info@jenaam.nl maar die kan ik als de site offline is dus wel gewoon blijven openen en beantwoorden?

Edit-
Ik ga er wel vanuit dat de e-mail account gekoppeld is aan de site maar dit weet ik niet zeker kan iemand me een beetje uitleggen hoe dat eigenlijk in zijn werk gaat?

Laatst bewerkt:
Mail en website zijn twee verschillende producten.

Om een webpagina te kunnen benaderen, is een DNS record nodig.
Voor mail is dit de MX record.

Alhoewel de technieken nagenoeg gelijk zijn, dien je ze als twee separate zaken te zien.

Je kunt ze inderdaad via dezelfde profider afnemen, maar dat hoeft dus niet. Het is mogelijk om je mail via provider 1 te regelen en je website via profider 2. (En je kunt ook een of beiden zelf hosten)

Oke bedankt!
Ik zit nu bij de huidige provider (xs4all) te kijken en deze geeft aan dat er geen e-mailaccount is via de site?
Dus dan ga ik ervan uit dat de mail en de site los van elkaar staan is er een mogelijkheid om in outlook zelf of iets dergelijks na te gaan waar deze gehost is?

Voor wat betreft je mail: wat heb je nu en wat wil je? Maak je bijvoorbeeld gebruik van een webinterface om je mail te lezen, heb je een interne mailserver, hoeveel mail adressen, et cetera.

Administratief gezien kan het handig zijn om website en e-mail bij dezelfde provider onder te brengen, al is dat technisch dus niet noodzakelijk. Xs4all is een goede provider, dus kijk eens wat zij aanbieden. En die kunnen ongetwijfeld ook aangeven welke stappen je dient te ondernemen om het an een andere partij naar hun over te brengen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan