Website publiceren snap er niks meer van

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juliet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Heb een vraagje aan jullie heb sinds kort een domein en hosting gekocht op www.mijn domein.nl Heb ook inmiddels Frontpage2003 heb al een index gemaakt en ingelogt en het wou dus wel het maken viel best mee alleen ik snap er niks van hoe ik mijn site nou op het internet krijg... blijkbaar kon ik het wel want als je op www.lostfansite.nl kijkt dan staat mijn voorbeeld index er dus inmiddels wel op maar hoe ik dat nou gedaan heb weet ik dus niet meer!:o Wil graag een site die lijkt op www.lost-tv.nl :rolleyes: alleen snap dus nog geen eens hoe ik het op het web krijg.:( Iemand vertelde mij dat dat alleen kon met een FTP programma blijkbaar kan het dus ook met alleen frontpage2003??? :eek: heb al een beetje rond gelezen hier maar kon het er nog steeds niet op uitmaken hoe het nou moest... vandaar deze vraag alvast ontzettend bedankt voor het antwoorden.
hopelijk heb ik het goed uitgelegt anders vraag maar :o

Groetjes Marieke aka Juliet :thumb:

zoek een ftp programma.
daarmee kun je de bestanden uploaden naar je eiegen domain naam.
de eerste pagina heet index.html en zal waarschijnlijk in je public map moeten komen.

Waarschijnlijk heb je Frontpage zo ingesteld dat hij telkens als jij op "Opslaan" klikt hij die pagina meteen upload naar je hosting.

Dat lijkt mij het meest waarschijnlijke aangezien je zegt dat je hebt ingelogd. Wanneer je de bestanden alleen op je harde schijf zou opslaan dan zou je niet hoeven in te loggen...

Beste Marieke, misschien is het verstandiger om eerst eens via b.v. Google uit te zoeken hoe het maken en publiceren van een website eigenlijk werkt. Ik heb nu het idee dat je net ff 2 stapjes te hard gaat. Je zegt zelf al dat je niet weet hoe je de index pagina naar je webspace hebt gekregen. Kijk daarna ook eens kritisch naar de teksten op je site. Er missen b.v. een flink aantal leestekens (vooral punten). Maar misschien is dat wel omdat het nog een testpagina is. Ik denk dat als je begrijpt hoe een website maken/publiceren in elkaar steekt, het veel makkelijker en leuker voor je wordt.

oke, heel erg bedankt allemaal klopt dat een aantal leestekens missen het was namelijk een testpagina, wou gewoon eens proberen stom natuurlijk. :rolleyes: Heb geen flauw idee meer hoe ik die pagina om het web gekregen heb, heb natuurlijk wel sites gelezen hoe het in z'n werk gaat maar snap er nog steeds niks van heb FileZilla maar die is engels en als je er al niks van snapt dan maakt een andere taal het niet makkelijker op. Zal dat programmatje eens proberen.
Over het inloggen dat moest als je een nieuwe site wou maken? Dus toen heb ik één keer ingelogd nu ik Frontpage2003 open krijg ik direct "mijn" site...

Over het inloggen dat moest als je een nieuwe site wou maken? Dus toen heb ik één keer ingelogd nu ik Frontpage2003 open krijg ik direct "mijn" site...

Juist, maar daar zit het hem dus in. Je maakte een nieuwe site aan, binnen Frontpage houdt dat in dat hij dan alles net als een site maakt en eventueel zelfs voor je upload.

Had je niet voor een nieuwe site gekozen maar gewoon voor een nieuwe HTML-bestand dan had je die op je harde schijf moeten opslaan en daarna zelf moeten uploaden naar je webhosting.

misschien was dat het ja hihihihihi het is me eindelijk gelukt de index te veranderen.Ik sloeg de pagina verkeerd op hij moest in de map staan die lostfansite.nl heet. stom stom stom natuurlijk. :rolleyes: Nu alleen nog kijken hoe je die andere pagina's linkt... gaat in ieder geval de goede kant op hihihi heel erg bedankt in iedergeval voor iedereens hulp! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan