Website publiceren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meike

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2005
Berichten
57
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik ben bezig met het maken van een nieuwe website, samen met iemand anders. Ik heb al ooit een site gemaakt dus snap echt niet waarom het me nu niet lukt. Als ik de site wil publiceren dan krijg ik als ik op internet zelf kijk, de melding te zien; u bent niet gemachtigd om deze site te bekijken.
Ik heb al van alles geprobeerd en vergeleken met mijn andere site, die dus wel gewoon online staat. Als ik begin met de nieuwe site, via openen-> lege website, en ik maak een paar proefpagina's zag ik al dat ie ze opsloeg onder mijn documenten. Dit heb ik al aangepast en hij zet hem nu onder mijn websites. Hier staat mijn andere site ook.
De codes zoals gebruikersnaam en wachtwoord heeft een vriendin aangevraagd en de webspace staat dus ook op haar naam. Maar ik heb de code's dus ook en kan wel gewoon inloggen. Kan het hier toch mee te maken hebben? En wat doe ik fout dat ik de site niet kan bekijken? Op de helpdesk gaven ze het antwoord dat:
"De bestanden staan niet in de goede directory (html directory) of je hebt
geen index bestand in de root van je diretory (html directory)."
Maar ik snap niet zo goed wat ze hiermee bedoelen...:eek:

Kan iemand mij helpen?

Groetjes Meike
 
Eerste pagina heet index.htm
dus heb je die naam niet, maar bv home.htm of begin.htm
verander die dan in index.htm
Of maak gewoon een nieuwe pagina index.html
en zet er een link op naar home.htm
dan hoef je de rest van je linken ook niet aan te passen.

:cool:
 
Hai Peter,

Bedankt voor je antwoord. Het probleem is echter dat er wel een index.htm bestand in staat..
Op de lokale website (c schijf) geeft ie hem aan met een huisje ervoor, op de externe website (die ik dus niet te zien krijg op internet) geeft ie hem aan als interneticoontje met zo'n pijltje erin. Ligt het daar dan misschien aan?
 
De bestanden staan niet in de goede directory (html directory)

Moet je toch bij je host kijken of je als extra bij de upload een directory
moet opgeven bij de inloggegevens.
Soms heet dit html of www of public.

:cool:
 
:eek: oh sorry ben echt een leek op dit gebied, hoe doe ik dat dan, een directory opgeven bij de inloggegevens..:eek: Moet ik dan een extra map aanmaken of de naam HTM wijzigen in HTML:confused:
 
Laatst bewerkt:
:shocked: ik heb de bestanden verplaatst naar het mapje HTML (tja je moet iets proberen he) en nu is de foutmelding iig weg! Ik zie nu alleen de introductie pagina zonder de navigatiestructuur en zonder het thema, dus alleen het woord introductiepagina. Iemand nog tips??:confused:
 
Laatst bewerkt:
Ga met een FTP-prg naar naar je webruimte, zet daar je begin pagina als index.htm of probeer ook index.html, net wat jou provider onderstund. Zie je een map www dan is dit je webruimte.
 
Hallo,

Ik weet nu eindelijk wat het probleem is. Als ik de site wil publiceren dan zie je links in Frontpage je lokale c schijf met daarop de bestanden die je gemaakt heb. Rechts zie je de externe schijf. Als ik de bestanden kopieer naar de externe schijf dan verschijnt daar ook een mapje HTML, samen met de mapjes _private, _images enz. De bestanden zet hij dus niet inde HTML map maar er onder. Als ik vervolgens alles rechts versleep naar de HTML map en dan de site publiceer dan komt hij goed online te staan. Ik kan alleen niet rechtstreeks de bestanden in de HTML map zetten. Het nadeel is nu dat als ik dingen wijzig of een nieuwe pagina aanmaak, ik eerst de bestanden in de HTML map moet verwijderen en ze dan vanuit de rechterkolom in het mapje HTML in de rechterkolom moet verplaatsen. Dit duurt dus erg lang omdat hij steeds alles opnieuw moet uploaden. En het vervelende is ook nog eens dat hij wel aangeeft met een pijltje welke pagina nieuw is, maar je niet ziet of er in de mappen _derived of bv _themes ook iets gewijzigd is. Als ik deze dan niet opnieuw in de HTML map zet dan laat hij de veranderingen weer niet zien.
Er moet toch wel een makkerlijkere manier te zijn om gewijzigde pagina's te publiceren (en de bestanden in de HTML map te krijgen, want anders doet ie het dus niet....)...

Weet iemand raad?
 
:eek: ff in het nederlands nu:confused: Wat is in godsnaam de remote HTML map??:eek:
 
Mijn god wat een taal allemaal:cool: Ftp progje?? Ik gebruik frontpage.. Beantwoord dat je vraag?:rolleyes: :D

Maar ik ben er misschien al uit. Ik heb de html map die rechts bij de externe schijf staat gekopieerd zodat hij nu ook links staat. Als ik vervolgens al de bestanden links in de html map zet dan kopieert ie ze wel in de html map rechts. Of ie gelijk de mappen meeneemt weet ik nog niet...maar hij doet iig iets...:rolleyes:


Maare, had jij nog een andere oplossing?
 
aaargh nu doet ie het weer niet...ik geef het op... Peter had jij nog een idee?
 
Oke thx!

Maar help me nog even. Ik download dat programma en daarmee kan ik dan de site die ik in Frontpage maak publiceren, heb ik het zo goed?

Ik heb bij het bedrijf waar ik het web van host (zeg je dat zo??) aangegeven dat de frontpage extenties geactiveerd moeten worden en dit hebben ze gedaan. Kan ik dan nu wel met die FTP commander de website publiceren? Of kan dat niet meer omdat ze die extenties geactiveerd hebben?
Of heeft dat er helemaal niet mee te maken...:eek:
 
frontpage extenties geactiveerd

Als je de specifieke frontpage dingen als gastenboek formulier etc wenst te gebruiken
kan het wel eens fout gaan.
Ofschoon gastenboek en formulier niet altijd door de host
uit veiligheidoverwegingen worden toegestaan.

Dus je zou eerst kunnen informeren hoe en wat.

:cool:
 
Oh oke bedankt.

Nee het gastenboek wil ik toch niet via Frontpage zelf doen.
Nou, ik zal eens kijken of het me lukt om de site via die commander kan publiceren...:rolleyes:

Groetjes
 
Ik weet wat er fout was!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oh eindelijk ben ik eruit, en het is iets heel simpels...:eek:
Peter bij jouw site van die commander staat ook uitleg hoe je met Frontpage je site kunt publiceren, dat heb ik dus voor de 1000 x allemaal nagelopen. Zie ik ineens dat daar als je wil publiceren Frontpage of Sharepoint Services aangevinkt staat ipv FTP. Daar stond ie bij mij dus nog op.:eek:

In ieder geval hartstikke bedankt voor je hulp, door jouw site ben ik er wel achter gekomen waar het nu aan lag.

Groetjes Meike
 
public map, moet die leeg zijn voordat je frontpageweb met ftp wil uploaden

hallo, misschien kan iemand mij helpen.
ik heb een frontpage webbestand naar ftp://85..... gepubliceerd met publiceer-web van frontpage. toen ik begreep dat dat niet goed was heb ik alle bestanden gedelete met het tijdskenmerk van het moment van het uploaden. nu heb ik wsftp gedownload want ondanks dat ik frontextensies enabled heb zegt het frontpage programma dat mijn server die niet ondersteunt. als ik de public map open om mijnweb naar te verplaatsen zitten daar veel bestanden in. kan ik de public map leegmaken om te zorgen dat eventuele fouten ontstaan tijdens die eerste verkeerde publicatie weg zijn, of horen al deze bestanden in de publicmap te zitten?
8 mapjes: private, vti (5), cgi-bin, images
en 11 bestanden:.htaccess, 400.shtml, 401, 403, 404, 405, vti_inf.html, index.html,line.jpg, logo.jpg,postinfo.html
en als ik nu met ftp ga publiceren moet ik in directadmin dan frontpage extensies wel of niet enabelen? en als alle bovengenoemde mapjes moeten blijven naar welk mapje moet ik mijnweb dan slepen?
dank voor een reactie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan