website script

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannydaboy

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2005
hoi,

ik speel een online game waarbij ik om het uur moet klikken op een button en wil hier een script voor hebben.

het script moet het volgende doen

-Controleren of ik ingelogd ben en zo niet moet hij dit voor me doen
-naar de desbetrefende pagina gaan en controleren of de timer loopt en als deze loopt niks uitvoeren staat er een button dan moet hij deze 1 keer uitvoeren
-dit moet hij om het uur doen

het gaat er dus om dat hij mijn login checkt,naar webadresgaat,buttoncontroleerd en activeert

wie kan me hiermee helpen

Zoiets is wel mogelijk, maar check allereerst zelf even of je zo'n script zou mogen gebruiken van de makers van het spel. Zulk soort dingen worden weleens als valsspelen gezien, en als je pech hebt word je verbannen van het spel als 't opgemerkt wordt. Dat zou natuurlijk zonde zijn ;)

Je zou nodig hebben:
- Een browser die je userscripts laat uitvoeren (scripts die draaien nadat de pagina geladen is). Van Firefox en Chrome weet ik zeker dat ze 't kunnen.
- Een tool die je de pagina laat inspecteren. Om te weten hoe je je script moet maken, moet je eerst weten waar je je script naar wil laten kijken ;)

Gr. Robin

ik wil het maken omdat ik moe word van het geklik :) login gegevens heb ik en paginas waar het op moet werken ook....is er geen makelijke oplossing zodat ik 1 keer de handeling inprogrameer dat hij het dan zelf kan?

Het idee van zo'n script is inderdaad dat je 'm maar één keer hoeft te programmeren ja :P Als je met 'gemakkelijke oplossing' bedoelt dat je geen regels code hoeft te typen, dan ben ik bang dat die niet bestaat... De tool is gewoon handig om te zien wélke regels code je precies moet typen :P Voor Firefox heb je bv FireBug, en Chrome heeft al standaard een element-inspector :)

is java hier wel de juiste programeer taal voor? kan ik niet bet visual basic gebruiken om hier een .exe tool voor te maken die inlogt en de handling doet? zonder dat die controleert of ik ingelogt ben? en zonder te kijken of de button al aktief is?

Even weer het onderscheid maken: Java is een andere programmeertaal. Dit forum gaat over JavaScript, en dat is wel de manier waarop ik 't probleem zou benaderen. Ik kan je helaas niets vertellen over wat je met Visual Basic allemaal kan - daar heb ik simpelweg geen verstand van :P

Als je besluit JavaScript te gebruiken: jazeker ;) Anders moet je even in een ander subforum vragen :P

Je zou nodig hebben:
- Een browser die je userscripts laat uitvoeren (scripts die draaien nadat de pagina geladen is). Van Firefox en Chrome weet ik zeker dat ze 't kunnen.
- Een tool die je de pagina laat inspecteren. Om te weten hoe je je script moet maken, moet je eerst weten waar je je script naar wil laten kijken

Als je voor Firefox kiest moet je even de add-ons FireBug en GreaseMonkey installeren. Als eerste stap (een test) kun je dan proberen het volgende script te draaien. Het laat een klein schermpje met tekst een OK-knop in je browser zien.
[JS](function() {
alert("Dit script wordt uitgevoerd zodra de pagina geladen is.");
})();[/JS]

- Bij de userscript-instellingen kun je aangeven op welke pagina's het script moet worden uitgevoerd.
- Vaak is het handig om bij het ontwikkelen van een script je browser-cache uit te zetten, zodat altijd de nieuwste versie geladen word wanneer je de pagina herlaadt.

Als je een onderwerp nog niet (helemaal) snapt moet je 't maar zeggen, dan geef ik daar gewoon wat meer uitleg over :)

heb de twee addons erin gezet even een kleine vraag waar moet ik de code intikken? ik zelf ben namelijk meer visual basic gewent :)

Super :) Nu moet je bij de GreaseMonkey-opties een menu-item kunnen vinden dat zegt 'New User Script...'. Dan opent een schermpje waar je o.a. een naam kunt opgeven en de pagina's waarom het script uitgevoerd moet worden (includes). Je wil waarschijnlijk dat het script uitgevoerd wordt op iedere pagina van de website van je spel:
http://www.jouwspel.nl/*
We kunnen dan het script laten controleren of 't toevallig de login-pagina voor zich heeft of een andere ;)

Wanneer je op OK klikt opent waarschijnlijk gewoon Kladblok. Bij de GreaseMonkey Options kun je evt. je editor aanpassen (ik heb er bv. Notepad++ van gemaakt).

Als je de bovenstaande code invoert, gaat het script er ongeveer zo uit zien:
[JS]// ==UserScript==
// @name SomeName
// @namespace -
// @include http://www.jouwspel.nl/*
// @version 1
// ==/UserScript==

(function() {
alert("Dit script wordt uitgevoerd zodra de pagina geladen is.");
})();[/JS]

En wanneer je naar de website van je spel gaat zou je de genoemde melding moeten zien ;) (Wat speel je btw? Dan kan ik ook eens die website bekijken :P)

ik krijg mooi een popup bij het spel..

nu de rest nog ik wil alleen het script op om het uur laten draaien (vanzelf)
hij moet de pagina openen dan inlogen indien nodig en vervolgens de button activeren.

het spel is website.nl :)

Laatst bewerkt:
ik ben erachter dat het om de volgedne button gaat

<input type="submit" style="width: 255px; text-align: center;" value="Ste p Gé" name="78347">

ik moet dus met java het voor elkaar krijgen dat de button iedere 61 minuten geklikt word!

maar hoe...verder zou hij ook rekening moeten houden met het automatisch uitloggen!

en natuurlijk zou het fijn zijn dat het ook gedaan word als ik niet op de desbetreffende pagina ben...

verder heb ik gemerk dat ieder uur de pagina gerefreshed word (zodat de button verschijnt.

Laatst bewerkt:
Dit is alvast code die automatisch inlogt op de inlogpagina. Op regel 4 en 5 vul je je gebruikersnaam en wachtwoord in, maar pas op dat je ze niet weer hier op het forum post als je 't geheim wil houden :P
Verder denk ik dat het handig is met cookies te werken, zodat je op verschillende pagina's dezelfde informatie hebt (over de timer). Dan moeten dus je cookies aan staan.
Goed dat je al hebt gevonden op welke button geklikt moet worden :) Op welke pagina staat 'ie? Dan kunnen we ook het script naar die pagina laten gaan wanneer de timer afloopt ;)

[JS](function() {

var Settings = {
username: "...",
password: "..."
};

var id = document.getElementById;
function page(href) {
document.location.assign(href);
}

var match = document.location.toString().match(/\/(\w+)\.php/);

if (match) {
console.log(document.location);
switch(match[1]) {

default:
console.log(match[1]);

}
}
else if (id("header_login")) {
id("username").value = Settings.username;
id("password").value = Settings.password;
id("username").parentNode.submit();
}

})();[/JS]

Het betreft de promotie pagina www.website.com/forums Ik heb wel ...ncrement getal word das minder in ieder geval

Laatst bewerkt:
Dat is niet zo erg ;) We kunnen in de pagina gewoon alle <input>'s zoeken, en bv. alleen kijken naar de value. Kijk maar eens naar regels 25 t/m 38. Als de button gevonden wordt op forums.php, wordt er automatisch op geklikt.

Wat er nu nog moet gebeuren is dit:
1) Als we op de "forums"-pagina zijn, en de button wordt niet gevonden:
- Bekijk wanneer de timer afloopt, en zet die tijd in een cookie.
Klopt het dat de timer bij jou ook in een <span> komt met id="aftellen_23"?​
2) Als we niet op de "forums"-pagina zijn, bekijk dan de cookie die zegt wanneer de timer afloopt.
a) Als de timer is afgelopen, of als de cookie niet bestaat
- Ga naar "forums.php"​
b) De timer loopt nog
- Laat het script wachten tot de timer is afgelopen
- Ga naar "forums.php"​

[JS](function() {

function page(href) {
document.location.assign(href);
}

var Settings = {
username: "...",
password: "..."
},
id = document.getElementById,
tag = document.getElementsByTagName,
match = document.location.toString().match(/\/(\w+)\.php/);

if (match) {
switch (match[1]) {

case "forums":
//Zoeken naar button
var inputs = tag("input"), i = 0;
var a = "Gen", b = "ove", c = "se";
while (i < inputs.length && inputs != "Stem op " + a + b + c + "!") {
i++;
}

if (i < inputs.length) { //Button gevonden
inputs.click();
}
else { //Button niet gevonden
var span = id("aftellen_23");
}
break;

default:
console.log(match[1], document.location);
break;

}
}
else if (id("header_login")) {
id("username").value = Settings.username;
id("password").value = Settings.password;
id("username").parentNode.submit();
}

})();[/JS]

Laatst bewerkt:
Ja volgens mij staat die ook in span met 23

Waar we trouwens ook nog rekening mee moeten houden is de auto uitlog en wat het script doet als ik online speel (word het dan toch op de achtergrond uitgevoerd?) en moet ik altijd de site geopend hebben staan?

Goeie vragen :)

Waar we trouwens ook nog rekening mee moeten houden is de auto uitlog
Bedoel je dat het script automatisch uit moet loggen wanneer er op de button geklikt is? Of dat het spel je gewoon automatisch uitlogt, en dat het script je dan zelf weer in moet loggen? (Dat laatste doet 't al namelijk ;))

en wat het script doet als ik online speel (word het dan toch op de achtergrond uitgevoerd?)
Ja, het script loopt gewoon op de achtergrond en 't verandert alleen van pagina als de timer afloopt. Zolang de timer loopt zul je er geen last van hebben. Het script kan evt een schermpje laten zien met de timer en waarin je aan kunt geven of het je mag onderbreken of niet? :)

en moet ik altijd de site geopend hebben staan?
Ja. Vanaf andere websites kun je namelijk niet bij de cookies van het spel (voor zover ik weet), en dus kan een script op een andere website niet weten of het al nodig is om op die button te gaan klikken.

Laatst bewerkt:
Ja de game heeft auto uitlog functie dus dat komt goed;)

Het scherm met timer kan handig zijn als die in beeld blijft staan dan kan ik deze in de gaten houden de optie onderbreken ja nee hoef er niet in, ik neem aan dat die met drukken alleen even switch? En dit niet op de achtergrond te realiseren is?

Trouwens is het wel slim om de website naam te vermelden :p deze is dadelijk in Google ook terug te vinden of niet!

hoe gaan we de volgende punten erin verwerken

1) Als we op de "forums"-pagina zijn, en de button wordt niet gevonden:
- Bekijk wanneer de timer afloopt, en zet die tijd in een cookie.
Klopt het dat de timer bij jou ook in een <span> komt met id="aftellen_23"?
2) Als we niet op de "forums"-pagina zijn, bekijk dan de cookie die zegt wanneer de timer afloopt.
a) Als de timer is afgelopen, of als de cookie niet bestaat
- Ga naar "forums.php"
b) De timer loopt nog
- Laat het script wachten tot de timer is afgelopen
- Ga naar "forums.php"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan