website stuurt spam via class-phpmailer.php

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon Libre Office nemen onder Linux.... wel zorgen dat beiden up to date zijn.... :p
 
Laatst bewerkt:
Kreeg weer mail:
Infected script that is sending spam:
/home/janvabp321/domains/hetateliervansinterklaas.nl/public_html/wp-content/plugins/ninjafirewall/lib/fw_fileguard.php
Gek word ik er van. Deze plugin raad de hosting aan, maar zoals eerder gezegd komt het toch van die behangwebsites af. Kan niet anders!
Maar heb nog geen tijd gehad om deze te vernieuwen. (heb meer werk)
Vanmiddag maar eens doen dan. Bleh.

Misschien wel handig als je alle antwoorden leest of een tip geeft.

Antwoord #40
php versie heb ik op 7.3 gezet. De laatste dus. Hij stond op 7.0
Helaas op 7.3 (maar ook op 7.2 en 7.1) zijn alle websites niet meer te zien. Dus terug gezet naar 7.0

(misschien moet sinterklaas maar naar een andere hosting?)
 
Laatst bewerkt:
Gebruikelijk is het dat een hosting provider meerdere php versies aanbiedt.
Ik zag bij een upgrade voor iemand dat die provider alle stable versies vanaf php 5.4 aanbood, beetje overkill, maar minimaal 5.6, 7.1 en een recente php (7.3 of 7.4) zou aageboden moeten worden.
 
Gebruikelijk is het dat een hosting provider meerdere php versies aanbiedt.
dat doet deze hosting ook, maar 7.0 werkt. alle hogere niet. de websites zijn dan niet meer te zien.
 
Ben nu de behangservice aan het maken, gehele schone installatie
Maar die staat op dezelfde server als de sinterklaas, dus als daar iets niet op 7.3 kan, ik zal de plugins moeten verwijderen en dan eens kijken welke het tegenhoudt.
 
Op dit moment wordt PHP 7.2 ook nog officieel ondersteund.
 
al mijn websites zijn schoon, heb het atelier van sinterklaas ook opnieuw gedaan.
En wat denk je?
De hosting haalt het atelier weer uit de lucht.

ik ben er klaar mee, ik ga naar een andere hosting.
sinterklaas is het er mee eens, welke kan ik het beste nemen/
iemand een suggestie?
 
Argeweb? Antagonist?
Van die laatste meen ik dat de hosting opgedeeld is in kleinere containers, waarbij de resources geisoleerd blijven. :)
Mooi voordeel voor hun bij besmette sites.
 
Laatst bewerkt:
Heb er 5 lopen bij Keurigonline, prima service en helpdesk, en nette prijzen...
 
Mail gekregen nadat ik toch even mijn hart had gelucht (netjes) maar wel met de zin dat ik overweeg een andere hosting te zoeken.

Goedenavond,

Maar toch worden er nog emails verstuurd. WIj halen het natuurlijk ook niet voor niets offline. Dat kost ons ook tijd.

Ik snap dat het vervelend is, maar iets in de website stuurt dan heel erg veel emails uit. Dat hoeft niet perse een virus te zijn of een malware, maar kan ook een plugin zijn die niet lekker draait.

Volgens onze scanners is was dat;
http://hetateliervansinterklaas.nl/public_html/wp-content/plugins/ninjafirewall/lib/fw_fileguard.php

Dat het een aangeraden plugin is, houd niet in dat daarmee ook niet iets fout kan gaan of zelf geinfecteerd kan raken. Wij reageren alleen op wat wij zien/merken.

Ik kan het pakket wel online zetten, maar er zal wel een oplossing hiervoor mogen komen anders word die automatisch gesuspend door onze scanners als deze weer begint te mailen in dat volume. Ik hoor het graag.

Die Ninjafirewall stuurt inderdaad mails omdat ik gisteren de boel heb laten scannen.
En hij stuurt mails naar de beheerder als er iets niet klopt. Logisch, maar is dat spam?

Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet.
 
Laatst bewerkt:
Zullen toch geen tientallen of honderden mails zijn neem ik aan..?
Hooguit een paar mails p.p.
Andersmoet je kijken of je de freq. van de mails of het aantal kunt beperken...
 
Zullen toch geen tientallen of honderden mails zijn neem ik aan..?
Hooguit een paar mails p.p.
Andersmoet je kijken of je de freq. van de mails of het aantal kunt beperken...

Met Versio zou ik daar gewoon weggaan.
Een hobby-site runnen is prima, maar belangrijke sites zou ik er zeker niet hosten.
En dan spreek ik uit ervaring van diverse kennissen.
 
Anders moet je kijken of je de freq. van de mails of het aantal kunt beperken...
Het gekke is dat ik dit al gedaan heb, voor alle drie de websites die in hetzelfde account staan.

Bleh. Dit is echt ongelofelijk wat hier gebeurt.
 
Lees eens verder op internet over Versio. Je bent niet de enige met klachten. Beste oplossing: Verhuizen!
 
yep, heb verhuiscode van 2 websites al binnen.
Die zijn het makkelijkst te doen.
Het atelier moet ik in Januari maar doen, want die heeft een webshop etc. Iets meer werk.
Enne, wij gaan kerst vieren ergens dus, geen tijd nu meer.
 
Met Versio zou ik daar gewoon weggaan.
Mee eens. Websites voor bedrijven & organisaties gaan bij mij altijd naar antagonist, deze provider is duurder maar ze hebben snelle systemen, goede support en voor zover ik weet zeer weinig problemen. Ze staan in hostingwijzer al vele jaren aan de top.

De vraag of ik zelf bij antagonist zit: nee, in 2006 heb ik ooit gekozen voor mihosnet waarover ik nog steeds tevreden ben. Ze hebben één nadeel, de backup gaat automatisch maar een restore moet ik aanvragen. Dit nadeel heb ik opgelost door zelf backups naar mijn pc te maken dan kan ik ze zelf restoren. Mijn domein is een ontwikkeldomein en verder niet interessant.

Als ik jou was zou ik de eigenaren van de websites informeren dat het slimmer is de website te verhuizen waarbij de jaarlijkse kosten omhoog gaan maar betrouwbaarheid evenredig omhoog gaat.
 
Laatst bewerkt:
Heb de behangservice al over, heb maar een reseller aangemaakt/aangekocht voor mijzelf en daar de behangservice op gezet.
je kan bij antagonist via een link alvast aan je website werken als deze nog niet helemaal in de lucht is (lees dns nog niet op orde ivm verhuizing0
dus zie https://www-d-o-t-jfgbehangservice-d-o-t-nl.alvast-online.nl/portfolio/
Ik maak ze helemaal opnieuw en doe niets overzedtten via ftp. Zo is het clean en wel.
Zo groot zijn de websites niet.

in ieder geval is deze klaar als de dns op orde is.
Morgen sinterklaas almere doen op deze wijze en dan januari het atelier. die heeft wel wat werk.

Ik zet mijn eigen website ook maar over, ik ben er echt klaar mee.
 
Goed bezig :thumb:

Tip. Als iemand webmail gebruikt op zijn/haar eigen domein dan kan je die email tijdens de verhuisperiode eenvoudig verhuizen naar de nieuwe provider.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan