Website toegangkelijk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietprobleem

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Berichten
279
Ik ben gevraagd om een website (uit) te bouwen voor een kennis van mij die een restaurant bezit.
Deze website is gebouwd als html en bevat geen flash elementen.
Nu wil de restauranthouder graag een. laat ik maar zeggen, onderdeel ingebouwd hebben zodat hijzelf een deel van de pagina aan kan passen waar b.v. de menu's op staan die natuurlijk zo nu en dan wijzigen.
Ik weet dat het met een in CMS gebouwde website kan maar ik wil graag een module ingebouwd hebben met de in DW 8 HTML bestaande site.
Kan dat en zo ja, hoe ?

Ik hoor het heel graag.

Mvg,

Pieter.
 
Je kunt ook de layout om een CMS bouwen.
 
Ik geloof het heel graag maar heb er wat dat betreft niet heel veel verstand van.
Is het niet mogelijk om b.v. met een javascript o.i.d. een pagina toegangkelijk te maken voor de gebruiker in de bestaande website ?
 
Zo moeilijk is het niet.

Wanneer je weet hoe het templatesysteem van een CMS werkt kun je gewoon je huidige code daarop aanpassen.

De enige opties die je dan nog over hebt is een PHP/MySQL gebaseerd systeem of de klant leren werken met HTML en FTP zodat hij zelf zijn pagina's kan onderhouden.
 
Het zal beslist allemaal heel simpel zijn....voor diegene die er vaker mee werkt maar..
is er iemand die het mij uit kan leggen hoe ik e.e.a. moet doen/instellen ?
Is er een script wat ik hiervoor kan gebruiken ?
Het moet via de standaard, in DW8 gemaakte, website en restauranthouder wegwijs maken in DW zelf en het uploaden van de bestanden zal niet gaan.
Hij kan goed koffie schenken en diners serveren maar verder eigelijk niets in computers.
Er moet toch een redelijk simpele manier zijn zodat hij via een script in kan loggen en dan een kleine tekstverwerker-achtig iets in beeld krijgt waar hij iets op aan kan passen.
Met een druk op de knop als b.v. "opslaan" zal dat in de pagina opgeslagen moeten kunnen worden.
Dat moet zelfs hem nog wel lukken.
Wie kan mij verder op weg helpen ?
 
Laatst bewerkt:
Er moet toch een redelijk simpele manier zijn zodat hij via een script in kan loggen en dan een kleine tekstverwerker-achtig iets in beeld krijgt waar hij iets op aan kan passen.
Wanneer iets er makkelijk uit ziet, betekent dat niet dat het makkelijk te maken is.

Een "simpel" contactformulier bevat genoeg programmatuur om een beginnend webdeveloper achterover te doen slaan.

De reden dat het er simpel uit ziet komt omdat er vanaf de gebruiker wordt gekeken.

Hetgeen jij wilt is wel te maken maar daarvoor zul je je in PHP of ASP moeten gaan verdiepen.

De dingen die jij al nodig hebt voor het maken van "een kleine tekstverwerker" zijn:
- een login zodat niet iedereen alles kan wijzigen.
- Een pagina waarop je een WYSIWYG-editor (zoals tinyMCE of FCKeditor) te zien krijgt wanneer je ingelogd bent.
- Een pagina welke de wijziging verwerkt, een bestand overschrijft en er voor zorgt dat de gebruiker een fatsoenlijke melding te zien krijgt.

Hier zitten toch al gauw een honderdtal regels code achter waar je als gebruiker niet bij stil staat.

Bekijk de verschillende CMS-systeem (Joomla!, Drupal) eens, met name het templatesysteem welke ze gebruiken, en oordeel dan welke jij denkt dat voor jouw het makkelijkst is in te bouwen en welke voor je klant het makkelijkst in onderhoud is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan