Website toevoegen als tegel in Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElsyV

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Ik heb al heel wat rondgekeken hoe ik een website snelkoppeling op mijn startscherm moet toevoegen.
Dus dat je een tegel krijgt waar je maar op hoeft te klikken en je gaat naar die betreffende pagina toe.

Je moet dan in IE rechtsklikken en dan verschijnt er een balk onder in beeld waar je kunt kiezen voor "aan startscherm vastmaken" of zoiets dergelijks.
Bij mij gebeurt dit niet. Ik heb geen touchscreen maar werk met de muis.

Nu heb ik gevonden hoe het wel kan:
  1. Open in IE de pagina waar je een tegel van wilt maken.
  2. Klik dan met rechts op de menubalk/toolbar, bovenin, en kies voor "opdrachtbalk".
  3. Op die opdrachtbalk kies je weer voor "pagina" en de 2de optie is dan "website aan startscherm toevoegen".
  4. Klik erop en kies dan voor "toevoegen".
  5. Ga naar je startscherm en helemaal rechts is de snelkoppeling dan toegevoegd.

Wil je de naam wijzigen die onder de tegel staat dan rechtsklik je op de tegel en kies dan onderaan je scherm voor "bestandlocatie openen".
De naam is dan al geselecteerd en je kunt die wijzigen door er nogmaals even op te klikken.

Hopelijk heeft iemand anders hier iets aan bij wie het ook niet werkt.
Of is er iemand die een andere oplossing heeft?

Dat is mooi, dank je. Deze kan ook waardevol zijn voor degene die er iets mee wilt doen. Klikje

@manamana Ja deze pagina ken ik ook maar zoals gezegd krijg ik die zwarte balk niet te zien. Heb zelf een youtube filmpje bekeken zodat ik wel weet hoe die zwarte balk eruit ziet. Vreemd maar misschien hebben meerdere mensen hier last van en kunnen ze dus zien hoe het op een andere manier ook kan. Bedankt voor je tip.

Mhh listig heb je IE 10 of IE 9, probeer het eens met Google chrome browser.

Ga naar het menu in google chrome en pin die website vast. Is dit het???

Kun je hier nog iets vinden. Klikje

Laatst bewerkt:
Ik heb IE10 want dat zat bij Windows 8.

Ik gebruik eigenlijk ook altijd Chrome maar met "vastpinnen" zet je een tabblad vast en dat gebruik ik op dit moment ook.
Maar ik vind het gewoon handig als ik een pagina als tegel op de startpagina heb staan.

Wat van deze tegel wel het nadeel is, is dat dan automatisch IE10 wordt opgestart........

Kan je geen andere browser als standaard browser instellen in Start/Standaardprogramma's? (of zie configuratiescherm/Standaardprogramma's)
Als het goed is heb je onder die tegel een snelkoppelling van de extensie HTML gemaakt. Een extensie zie je achter de punt van een bestand.
In de URL kan je kijken of er .htm of .html voorkomt.
Dat zou je dus in Standaardprogramma's eens kunnen bekijken, je ziet ook in 1 van de 4 onderdelen alle extensies (type bestand).
Ook kan je daar zien welke programma's er aan de extensies zijn gekoppeld.
Verander je daar dat wanneer type HTML op gestart wordt niet IE opent maar chrome, dan zal de snelkoppeling in chrome openen.

Daar zie je ook iets van terug in de eigenschappen van een htm of html bestand.
1498bip.jpg

De knop Wijzigen.
Dat veranderd het standaard programma voor alle html bestanden.
In de eigenschappen van de snelkoppeling die verwijst naar een html kan je in tabblad algemeen dezelfde wijziging uitvoeren.
Succes.

Ps
stel je ben op zoek naar google chrome zoek dan in de google mappen in program files (86) of program files.
Via de snelkoppeling van google waar chrome mee gestart wordt (alle programma's) en daarvan de eigenschappen te bekijken wordt je duidelijk welk bestand er gestart moet worden om google chrome te openen. Dat zie je dan in het veld Doel:

Daarna reis je met je muis nog even naar de internetopties in het configuratiescherm.
zvab0k.jpg

In tabblad Programma's kan je de melding uitschakelen, anders wordt IE steeds lastig.

Laatst bewerkt:
Ik weet nu waarom ik die zwarte balk niet kreeg onderin beeld om een webpagina vast te maken aan het startscherm als snelkoppeling.

Dat kwam omdat ik een andere browser (chrome) als standaard browser had ingesteld. Toen ik IE10 weer als standaard browser had ingesteld en ik bezocht een pagina dan opende deze dus scherm vullend en onderaan de pagina kreeg ik inderdaad de zwarte balk (even rechtsklikken onderin) waar ik kon kiezen om deze pagina bij de favorieten te zetten of vast te pinnen aan mijn startpagina. Je moet het maar weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan