website tplinkextender werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter wilri
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij dat soort problemen probeer ik eerst altijd of ik de zelfde melding krijg in een andere webbrowser.

Volgens mij is het bij de TP link wel van belang dat als je die website zoekt, om de instellingen web interface te openen, je de tplinks nog niet heb verbonden met internet.

Hoop dat je er wat mee kan!

Met vriendelijke groet,
Thijs

en daar in Firefox wordt ik automatisch doorgeleid naar een prijswinpagina.
wat nu toch?

TP-link aansluiten in stroom andere ook deze beide niet met de modem verbinden.

je computer een static ip geven in de range 192.168.0.x (niet 192.168.0.254 deze is van je extender)

probeer daarna eens met je browser naar 192.168.0.254 te gaan

mvg
Thijs

ik ga het proberen duidelijk uit te leggen:

Allereerst beginnen we opnieuw dus reset even de modem alsjeblieft.

- Daarna sluit de modem aan op enkel de stroom (dus niks anders geen geen pc en geen modem)

- sluit uw pc aan (met een kabel)

- ga naar uw netwerk centrum (rechtermuisknop op het internet icoon in de rechterkant van je taakbalk)(Of via het configuratie scherm)

- aan de linkerkant van het scherm staat adapter instellingen wijzigen klik daar op.

- zoek naar de adapter die verbinding heeft deze heet waarschijnlijk "LAN-verbinding X" of "Ethernet X"

- rechtermuisknop op deze adapter en op instellingen drukken

- bij onderdelen zoek je naar het onderdeel "internet protocol versie 4" dubbel klik daar op.

-selecteer de radiobox "Het volgende ip gebruiken
Type bij ip adres: 192.168.0.50
type bij submasknet 255.255.255.0

- de rest mag leeg gelaten worden

- druk nu op OK en nogmaals op okey.

- ga nu naar je browser en ga naar "192.168.0.254"

Als het goed is moet het dan lukken.

Met vriendelijke groet,
Thijs

tja, dat heb ik gedaan zonder resultaat voor de extender maar nu heb ik geen draadloos internet meer.
ik heb vervolgens de instellingen van de adaptor weer terug gezet naar automatisch maar geen internet. hoe los ik dat op?

Nee dat maakt ook niet uit..

want als het goed is heb je de TP link nog niet aan gesloten om het internet, dus dat is normaal,

maar als je de vorige stappen heb doorlopen help ik je verder.

LET OP VOLG DE STAPPEN EXACT

Ik zie net dat je niet de mogelijkheid heb om hem met een kabel aan je computer aan te sluiten voor installatie.

Doe de Static ip instellingen dan ook voor je draadloze adapter en verbind dan draadloos met de TP link naam en wachtwoord staan of op de onderzijde (WPA en SSID)

Als je je ip static heb gemaakt en je bent verbonden met de tplink stuur je ff een berichtje hier en dan lopen we er stap voor stap doorheen

Allemaal leuk en aardig maar de internetadaptor op mijn latop is nu verdwenen dus kan ik niks meer. Hoe komt die adaptor weer terug. Hrrstelpunt geeft ook geen resultaat

Welke handelingen heeft u uitgevoerd?

Staat deze niet uitgeschakeld?

Ga eens naar start -> rechtermuisknop op deze computer -> Eigenschappen -> Linker paneel apparaatbeheer.

Staan daar bij "Overige apparaten" apparaten met een geel uitroepteken?

Of staat u wireless adapter bij "Netwerk adapters? klik op het driehoekje op netwerk adapters uit te vouwen

De hele realtek netwerkadaptor is verdwenen uit apparaatbeheer.
Ik heb meerdere keren opnieuw gestart in de hoop dat automatisch zou worden geinstallerd zonder resultaat

ik had ergens gelezen: gewoon uitzetten eventueel meerdere keren en dan installeert windows het vanzelf. en ziedaar: gisteravond 2 keer , vanochtend aangezet en alles werkt weer.
bedankt voor het meedenken.

helaas 2 dagen later: kan mijn wifi netwerkprinter Canon kleurenprinter niet meer vinden. er mist nog steeds een realtek netwerkadaptor in apparaatbeheer.
ik kan wel gewoon draadloos op het internet. behalve een Atheros wireless netwerkadaptor is
de adaptor die er nog staat de realtek PCI GBE Family Controller vandaag geupdate.
windows vista 32bits
het gekke is dat de scan functie van de printer wel draadloos werkt maar de printfunctie niet.

Laatst bewerkt:
ik heb de printer gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd en alles werkt weer.
ook de tp link extender doet het nadat ik de wps functie nog een keer heb gebruikt .
dank voor alle reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan