website uploaden

• Onderwerp starter Onderwerp starter hunt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hunt

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
als ik mijn "site" op internet wil zetten , dan krijg ik de volgende melding
"er zijn geen Frontpage-serverextensies geinstalleerd op de server waarop u wilt publiceren.hierdoor is publicatie via HTTP niet mogelijk, als u toch wilt publiceren moet u een locatie opgeven die met FTP werkt".

ik werk met Frontpage 2000. mijn provider is planet internet. als iemand een andere Web-site weet waar ik mijn pagina kan uploaden (gratis) hoor ik dat graag.

Dan moet je geen frontpage gebruiken maar een ander FTP-programma. Op de helpdeskpagina's staat dit allemaal uitgelegd, wat de precieze instellingen zijn.

Je kunt zelf ook aan de slag gaan en smartftp downloaden. (http://www.smartftp.com/)

Veel succes,

Welk adres heb je ingevuld om je site te uploaden?
Moet wel gewoon kunnen met Frontpage.

Waarschijnlijk heb je met het bouwen van je website in Frontpage gebruik gemaakt van de FrontPage extenties.
Planet ondersteunt deze niet.
Zie hier

Ik weet niet precies wat die FrontPage extenties zijn, maar het kan misschien zelfs wel zijn dat het uploaden vanuit FrontPage die extenties gebruikt en daarvoor de server extenties nodig heeft die door Planet Internet geinstalleerd zouden moeten zijn. Maar Planet doet dat niet.

Olav

Laatst bewerkt:
Idd, gratis providers hebben bijna nooit die server extenties geïnstalleerd omdat dat gewoon te duur is om (dmv advertenties) nog gratis te kunnen aanbieden. En waarschijnlijk heb je ze wel per se nodig aangezien alle paden naar de bestanden nu nog volgens jouw harde schijf staan en dat moet uiteindelijk in de structuur van je server zijn en die is ongetwijfeld anders.

Je hebt 2 keuzes: of de paden handmatig aanpassen en uploaden met een externe ftp cliënt of gewoon een betaalde host zoeken (voor een paar euro per maand kun je al een simpele website krijgen mét alle service erbij als scripting en frontpage extenties...).

Geplaatst door pcfixer
Idd, gratis providers hebben bijna nooit die server extenties geïnstalleerd omdat dat gewoon te duur is om (dmv advertenties) nog gratis te kunnen aanbieden. En waarschijnlijk heb je ze wel per se nodig aangezien alle paden naar de bestanden nu nog volgens jouw harde schijf staan en dat moet uiteindelijk in de structuur van je server zijn en die is ongetwijfeld anders.

Je hebt 2 keuzes: of de paden handmatig aanpassen en uploaden met een externe ftp cliënt of gewoon een betaalde host zoeken (voor een paar euro per maand kun je al een simpele website krijgen mét alle service erbij als scripting en frontpage extenties...).

De reden die Planet Internet geeft is dat Frontpage extentions CGI gebruiken en Planet Internet geen CGI ondersteunt, dus ook geen Frontpage Extentions.
De reden die Planet geeft waarom ze geen CGI toestaan is dit: "Om veiligheidsredenen en om beschadigingen aan onze server te voorkomen is dit niet toegestaan op de homepageserver van Planet Internet."
(source)

De achterliggende reden waarom providers geen CGI ondersteunen is meervoudig. Als een CGI script niet goed in elkaar zit, kan het de hele CGI omgeving (PERL) laten vast lopen en daarnaast, het moet blijkbaar niet al te moeilijk zijn voor hackers om een slecht CGI script te hacken en in te breken op de server.

Olav

Als je in Frontpage iets wilt uploaden kun je dit beter niet via http://... proberen. Maak er ftp://... van.

http://home.wherever.whatever.nl
=
ftp://home.wherever.whatever.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan