Website van Buienradar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry Glissenaa

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2009
Berichten
13
Hallo. Op de website van Buienradar kan ik niet de opties van: "2 en 3 uur vooruit kijken" gebruiken. Verder werken alle andere opties wel.
Op dezelfde computer bij de account van mijn dochter zijn alle opties op die website wel mogelijk (wij hebben 1 computer met 2 accounts).
Hoe kan dit? Moet ik iets (opnieuw) instellen hiervoor?
 
Misschien moet je even de website vernieuwen, toets eens een keer op F5
 
Bij veelgestelde vragen staat het volgende:

BuienRadar is geoptimaliseerd voor Firefox en voor Internet Explorer. Op deze 2 browsers testen we of de website goed werkt. Indien u geen bewegende beelden krijgt zijn er de volgende mogelijke oorzaken:

u gebruikt internet explorer en heeft uitstaan dat animaties afgespeeld mogen worden. U kunt dit controleren door in internet explorer te kiezen voor het menu "Extra" vervolgens "Internet Opties" het tabblad "Geavanceerd" selecteren. Hier vindt u een hele lijst van opties. 1 regel hierin (in het midden ongeveer) heet Multimedia waar o.a. een optie staat "Animaties op webpaginas afspelen". Dit item moet aangevinkt staan om de animatie af te spelen.
u heeft een firewall aanstaan zoals ZoneAlarm. Van bijv. ZoneAlarm is bekend dat deze standaard Animated GIF animaties blokkeert. Wij gebruiken voor de bewegende beelden animated gif animaties. Door in de firewall deze restrictie voor onze site op te heffen krijgt u weer een bewegend beeld.
u gebruikt niet Firefox of Internet Explorer. Van een aantal browsers is bekend (zie bijv. de volgende vraag over Safari) dat deze niet goed omgaan met het tonen van plaatjes. Wij adviseren daarom altijd of Firefox of Internet Explorer te gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan