website verhuizen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Hallo.
Ik heb een website www.klompje.nl en die is al jaren onder gebracht bij voorheen Active24 en nu heet dat Mamut.
Wij betalen daarvoor nu 87 euro per jaar en ik vraag me af of dat niet goedkoper kan. De domeinnaam staat op onze eigen naam maar ik weet niet hoe het in z'n werk gaat als je naar een ander gaat.
Ik zag dat Ronaldino hier de webhost https://www.antagonist.nl/ adviseerde en dat lijkt een heel stuk goedkoper.
Is er iemand die me evt. kan helpen hiermee als ik over zou stappen? Ons contract loopt nog tot 13-07-2014

Je kunt een pakket afsluiten bij Antagonist, daarbij geef je de domeinnaam op.

Het bestelsysteem van Antagonist zal herkennen dat die al geregistreerd is en je de optie geven hem te verhuizen.

Als je het bestelproces hebt doorlopen krijg je een mail met logingegevens voor het account en een manier om het te bereiken zonder domein.
Verder verzoeken ze je de verhuissleutel van het domein op te vragen bij je huidige hostingpartij zodat hij verhuisd kan worden.

Dat verhuizen hoeft niet direct, je kunt eerst alles inrichten (E-mailaccounts aanmaken, database opzetten, website-bestanden overzetten) voordat je het domein verhuist.

Vervolgens vraag je bij Active24 de verhuissleutel van het domein op en zorg je dat de account daar opgezegd wordt. Ze horen dan tot en met 13-07 jouw account actief te houden. Je hebt immers tot die periode betaald.

Bedankt voor de uitleg.
Van mijn vorige (oude) website had ik de bestanden die ik zelf altijd aanpaste en dan moest transfereren met een ftp programma maar nu ik heb ik niets op mijn schijf.
De nieuwe website is gemaakt in CSM, kan dat?, bestanden heb ik zelf niet. Ik weet niet hoe dat werkt want anders zal ik daar om vragen aan degene die mijn website heeft gemaakt.

Als er een CMS op zit, zal er ook een database zijn.
Deze zal dan ook geëxporteerd moeten worden, en op de nieuwe hosting geïmporteerd.

De bestanden zul je dan eerst moeten downloaden en dan uploaden naar de nieuwe hosting.

Vervolgens moet de configuratie aangepast worden zodat het CMS verbinding maakt met de nieuwe database.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan