Website verhuursite maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gastgarant

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2014
Goedemiddag,

Wij hebben een vakantiehuisje op een park gekocht.
Hiervoor ben ik de mogelijkheid aan het bekijken om zelf een website te bouwen voor de verhuur.
Omdat er meerdere eigenaren zijn zou ik graag een website maken voor meerdere huisjes.
Ik kan redelijk omgaan met computers maar heb nog nooit echt zelf een website gemaakt.
Om dit te leren en hier tijd in te steken vind ik niet erg.

Graag wil ik een website met
- meerdere huisjes
- beschikbaarheid/reserveringssysteem
- klanten hoeven geen account te hebben
- Low budget, liefst alleen kosten voor het domein

Wat kunnen jullie mij aanrijden:
- Joomla, Wordpress e.d.
- Is dit te doen voor iemand die hiermee start
- hoeveel uur gaat hierin zitten

Alvast bedankt voor jullie informatie.

Dat is geen low budget, maar no budget.

Hosting kost niet duur en heb je wel nodig. Gratis hosts zijn of traag of leveren reclame aan je bezoekers. Zal ik jouw situatie ook nogal snel reclame van de concurrent zijn.

Afhankelijk van het aantal huisjes hoeft de site niet heel ingewikkeld te zijn. Maar reken er toch maar op dat je er als onervaren websitebouwer al snel een paar honderd uur aan kwijt gaat zijn. Foto's, plattegronden e.d. gaat namelijk ook nogal wat tijd kosten.

Low budget was meer voor het reserveringssysteem, volgens mij bestaan er geen gratis versie of heb ik dit mis.
Foto's, plattegronden, tekst e.d. heb ik zelf al. Het gaat puur om het bouwen van de website, hoeveel uur zal het dan kosten?
Maar wat raden jullie mij dan aan Joomla, Drupal, Wordpress?

Keuze van je CMS of webshop software hangt helemaal af van hoe je functioneel ontwerp uit ziet. Bedenk eerst hoe je site moet gaan werken en kijk dan welke software er bij past. Want technisch gezien kun je dit met elke webshop / cms maken.

Beste Gastgarant,

Uw vraag staat al een tijdje open maar wellicht kan ik u alsnog helpen.
We hebben een reserveringssysteem ontwikkeld waarvoor we een pilot gebruiker met vakantiehuis nodig hebben.

Voorbeeld is te vinden op http://www.reserv8.eu/Demo/

Ik ben beniewd of dit in de buurt komt van wat u zoekt..

Beste Gastgarant,

Uw vraag staat al een tijdje open maar wellicht kan ik u alsnog helpen.
We hebben een reserveringssysteem ontwikkeld waarvoor we een pilot gebruiker met vakantiehuis nodig hebben.

Voorbeeld is te vinden op http://www.reserv8.eu/Demo/

Ik ben beniewd of dit in de buurt komt van wat u zoekt..

Goedemorgen,

Excuses voor de late reactie.
Om meer ervaring op te doen ben ik eerst bezig met een nieuwe website van ons bedrijf.
Anders had ik zeker gebruik willen maken van uw aanbod.

Goedemorgen gastgarant,

hoe gaat het nu met de website, als je wilt kan ik je met het één en ander meehelpen om de website op te bouwen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ik raad je aan om een site in Wordpress op te zetten. Dit is het meest bekende/gebruikte CMS systeen. Hiervoor zijn dan ook de meeste plugins beschikbaar. Wordpress moet ook veruit voldoende zijn voor wat jij zoekt!

Wordpress installeren is niet zo heel moeilijk, maar ik raad je wel aan om dit bij een echte webhoster te doen. Zoals gezegd is dit niet duur en daarbij scheelt het je heel veel problemen. Ik zit zelf bij Versio, dit kost mij ongeveer € 14 per jaar! Versio biedt automatisch Installatron, hiermee kun je in 3 klikken een wordpress site opzetten.

Begin eens met een site met wat interesssante informatie, ga daarna opzoek naar een plugin voor reserveringen.

Succes met je site! Groetjes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan